Veronica Sandahl

Ny i stan...eller ny på landet

 

Hej!

Jag vill presentera mig själv som Veronica Sandahl, född och uppvuxen i Säffle, tidigare student på Karlstad Universitet och föredetta städerska på företaget Keyline.
 Är 23 år gammal som älskar att läsa, se på bra filmer men framför allt att måla! Denna blogg kommer att handla om min lilla vistele i ett av landet största konstskolor: Gerlesborgskolan i Bohuslän. Jag ska försöka så mycket som möjligt updatera mina vardagar här och vad jag kommer att få syssla. Dels för min familj och vänner ska få veta vad jag sysslar med men också bevara minnen.

Gerlesborgsskolan ligger väldigt nära väldigt nära västkusten mellan Hamburgsund och Bovallstrand. Det är inte stort, faktiskt mindre än Säffle men jag tror att det kommer att gå bra.

 

Dag 1.

21 Augusti, 2010

Jag sitter nu framför datorn i mitt nya rum som jag och mamma har gjort iordning. Vi har ställt upp  böcker,kläder,filmer i bokhyllan och garderoben.  Mitt rum är väldigt mysigt och pittoreskt med egen balkong och garderob.Damen som jag kommer bo hos heter Marianne och är själv konstnär och har sin lilla atelje strax utanför min dörr. Jag delar köket och badrummet med henne men jag betalar ett mycket bra pris så jag har haft väldigt tur. Det enda negativa är att skolan ligger två kilometer bort så jag får börja träningscykla för att kunna klara av när kylan och vintern kommer. Det finns inga gatlampor här så jag får peppra mig med reflex-väst, hjälm och ljus på cykeln.
Vi tog oss en tur jag,mamma och Arne till Bovallstrand och Hamburgssund, Husen där är helt underbara, så vita och nära vattnet. Vi åt lite mat och handlade på Ica innan vi åkte tillbaka till min värdinna.

Mamma hade tårar i ögonen innan dom stack, nu flyttar ännu en unge långt bort från henne! :) Båda hennes döttrar bor nu på Västkusten!

#1 - Mamma

Bra att du fixat en blogg! Du, kolla din mail, jag har skickat till dej. Kram

#2 - Jessica

Vad roligt det kommer bli att följa dig Veronica :)

#3 - ann-louise

Hoppas du kommer trivas, mysigt på Västkusten, jag kommer följa din blogg. Ha de bra!! Kram