Veronica Sandahl

Julfest i kväll..

 

 15:e december 2010.

En vecka har gått sen jag sist uppdaterade min blogg, min förklaring till det är pga. våra London arbeten som vi jobbade med förra veckan och föreläsningarna av filosofen Eva Mark som tog all min tid.

Vi fick i uppgift av våra lärare att göra en visuell gestaltning av vad vi tyckte om London resan. Var det nåt specifikt verk eller konstnär som tilltalade oss eller som inte gjorde det? Vad var de roligaste/tråkigast med London etc.? Dessa frågor skulle vi visualisera, visa upp i skolans galleri och redogöra inför klassen. (Vilket vi gjorde nu i måndags!)



redovisningen av london

Så under helgen arbetade jag som tusan i min ateljé för att göra klart fyra tavlor som presenterade vad jag tyckte var det mest intressanta (och det värsta.) med London. Dessa tavlor gjorde jag på mindre än en vecka!

 Tavla nr som föreställer en ”English Breakfast” som jag åt två gånger på Piccadilly Backpackers, rätt gott med väldligt fettigt!



Den andra tavlan föreställer vårt rum på vandrarhemmet med min resväska på golvet och min h
andväska på sängen. Rummet i verkligheten var ganska tråkigt och kallt så jag spicade upp tavlan med att sätta fast kvitton i mitten. (Matkvitton.)






Tavla nr tre föreställer min klänning som jag köpte på Camden market och biljetterna från Phantom of the opera.







 ”English Breakfast” och ”Phantom of the opera” tavlorna representerar några av det bästa som hände i London ( Äta English breakfast ligger längst ner på listan på de roligaste händelserna i London, högst upp ligger faktiskt Phantom of the opera, National Gallery och Saatchi.) ”Rummet” är mer som en dokumentation av hur våra rum såg ut på vandrarhemmet.

Men den fjärde och sista tavlan representerar det ”värsta” vad jag såg i London. Tavlor och skulpturer som jag avskyr och som jag inte förstår varför de fanns med i galleriet (Saatchi Gallery.) Detta är nog den mest djärvaste tavlan jag har gjort hittills under terminen. Avståndet mellan den och mina tidigare verk är gigantiskt, helt olik i både bildspråk och målarstil.

Men jag ville göra den!                                 

Iden att visa fram det ”värsta” och inte det ”bästa” tilltalade mig. Detta är nog inte mitt bästa verk men jag hade roligt att måla och innehållet är tydligt!

värsta med london

Nog med skrivandet! Jag måste börja göra inordning mig lite, kväll kommer det vara julfest i skolans samlingssal och den börjar kl sju!

Bara en dag kvar tills vi har jullov!