Veronica Sandahl

Vernissage på Bohusläns-salongen

 

4:e december 2010.

 

Detta har jag inte hunnit nämna i mina tidigare inlägg men för cirka en vecka sedan, efter jag kom hem från London, fick jag ett meddelande om att mina tavlor har blivit antagna till Bohusläns-salongen i Uddevalla!


Alla tre!


Salongen fokuserade i år unga konstnärer, speciellt Gerlesborgs elever, så förutom jag, kom flera i min klass  också in i salongen!



Lotta K, Angelica F, Ulrika N, Frida S och Kattis N

Grattis till er! :)


Bohusläns

Lotta


Om ni minns från min tidigare inlägg ”mina verk”
där jag hade fundering över om jag skulle skicka iväg mina ”Rödhake-serie” till salongen! 

Men efter en tids fundering och granskning över verken, bestämde jag mig att chansa på mina tre självporträtt av mina personliga tillhörigheter.

Jag kallar den "Tiger-serien".


en tigers tankar



En Tigers sista fundering


en tigers drömmar

 Tavlorna föreställer mitt gossedjur Tiger som sitter framför min laptop och skriver lite. Samtidigt som han ”skriver” eller ”tittar” på datorn, lyssnar han på lite trevlig musik från min mobil och runt om Tigern ser man boken ”Män som hatar kvinnor” av Stieg Larsson och några papper med texter som jag själv har skrivit och sedan klistrat fast på pannån.  

Tre tavlor har jag gjort i den serien och jag tycker väldigt mycket om dem, men jag var först väldigt tveksam om jag skulle ha med dem eller inte till Salongen.

Båda serierna hade både för och nackdelar:

 ”Rödhake-tavlorna” är mer noggrant gjorda i olja och det tog tid att göra dem, medans ”Tiger-serien” tog bara några dagar att framställa och jag körde med både akryl och olja i den. ”Rödhake” är mer dramatisk men ”Tiger” är mer rolig att titta på. "Rödhake" är mer realistisk medans "Tiger" är lite blandad med både realism och modern stil.

Till slut valde jag att skicka ”Tigern-serien” till salongen, för jag märke att under tidens gång att dessa tavlor var mer intressantare och roligare att titta på än ”Rödhake-tavlorna”. Dom är mer orginella, mer personliga!


Och dom kom med!





tiger serien

....



Så idag åkte jag och min värdinna Marianne till vernissagen och tog oss en titt! Det var jättemycket folk som kom och kollade. Tredubbelt så mer än vad Säffles vår och höst salonger drar tills sig!

Härligt att få vara med i sån stor utställning!



salongen

 Och innan jag åkte med Marianne tillbaka till Gerlesborg, fick jag alla mina tre tavlor sålda!

 

Tack så mycket! :D

#1 - mamma

Va roligt Veronica! Va fin du var föresten i den nya London-blusen! Kram!

#2 - anders

det verkar som du gjorde rätt val och ett bra val. Grattis.

#3 - lena

grattis! Jag tyckte dom var härliga och orginella. Snygg blus också. Ha det bra.

#4 - ann-louise

GRATTIS! Va duktig du är Veronica! Ha det så bra.

#5 - Johanna och Andreas

Mycket fina tavlor, kul att du fick dem sålda! Vi vill också tacka för kortet. :)