Veronica Sandahl

Tillbaka till Gerlesborg!
 7:e november 2010.

Är nu tillbaka till min mysiga lilla lya här i Gerlesborg! Mjukis tröjan är på och för en liten stund gjorde jag rejäla matlådor för kommande vecka! Veckans lunch kommer att bli "Rotfruktris med kryddig korv"! Fann recepetet i Icas "Billiga veckan" tidning, ingredienserna var både billiga och lätta att tillaga så  jag tog chansen att testa den!

Blev riktigt gött och det blev många lunchlådor!






Pappa hjälpte mig att köra ner mig och mina väskor till Gerlesborg! Eva A följde med också!

Under veckan har jag passat på att träffa vänner och alla familje medlemmar. Kändes härligt att träffa alla igen!
 
I torsdags hängde jag med mamma och hennes kompisar till Bergvik och shoppade lite.
 OK! "lite" var nog inte det rätta ordet! Det var mycket som jag behövde nu när vintern är på väg!  Jag bor inte längre i Karlstad eller i Säffle, det finns inga varma bussar som kan köra mig till skolan och klimatet är annorlunda här än i Värmland! Här gäller det att ha rejäla vinter-kängor och vinterjacka när jag går fram och tillbaka till skolan!

Skolan ligger typ två km bort från där jag bor!

Allt som allt fick jag tag på ett par jättebilliga vinterkängor på "Erikshjälpen" (Ligger inte i Bergvik, affären finns i Säffle.),  billiga Jeans och en stickad tröja på Gina tricot, två tröjor samt en röd basker på kappahl. Sedan lite smink och rengöringskräm till ansiktet! Är mycket nöjd med mitt köp av kängorna! Fick dom för bara 55 kr och dom är gott som nya!


Nu är jag redo för vintern!


Det har varit underbart att träffa släkten igen och igår på Alla Helgons Dag tog jag, mamma och Arne oss en liten tur till By-kyrka och tände ett litet ljus vid min morfars grav!
 
Ni skulle ha sett alla ljus som lyste på kyrkogården! Framför allt vid minneslunden och skogskyrkogården! Det var så vackert!

Det är bra att Halloween och Alla Helgons dag firas åtskilda! Först Halloween (Sista helgen i oktober,2010.) med godis, utklädnader och partaj. Sedan Alla Helgon helgen därefter, då vi har en minnesstund för våra döda och tänder ett fint litet ljus för dem!





Nu är jag tillbaka till Gerlesborg och jag ser verkligen fram emot att träffa mina klasskamrater och börja måla igen!  

Borta är bäst, hemma är bäst! :)



#1 - mamma

Ja, nu kanske vi inte ses förrän till jul-lovet då...

Men först ska du ha en fortsatt trevlig termin,

med skolresa bla. Roligt!

Cykla och gå försiktigt till/från skolan!

Kram!