Veronica Sandahl

Kattpiss och Konsthistoria

20 September 2010.

Om du vill släppa in en katt på ditt rum, i tron att den vill värma sig vid ditt varma element och ha de lite gött, se till att den inte har alltför gött!

I natt krafsade Sotis på min dörr och bad att bli insläppt. Marianne har talat om mig att mitt rum var tidigare Sotis favoritplats att mysa. Kattmänniska som jag är och Sotis är min lilla favorit, släppte jag in henne. 
 På morgonen när jag skulle bädda sängen, kände jag att mitt sängöverkast var lite blöt, jag luktade på den och...det var kattpiss!!!

 Kära Sotis kunde inte hålla sig under natten så hon använde mitt sängöverkast som toalett!                            Jag rusade genast ner till tvättrummet med överkastet och satte på tvättmaskinen, sedan fick jag med hink, skurmopp och mycket såpvatten, tvätta golvet där överkastet hade legat. Lyckligtvis hade jag lagt överkastet på golvet och inte på sängen så mina sängkläder (och mig själv.) kom lyckligtvis undan från kisset.

Stygga Sotis!

Sotis

Men jag tror att de berodde att jag hade dörren stängd hela natten och stackars kissen kunde inte hålla sig. Hon brukar vara väldigt rumsren! Det är hennes son Zorro som är opålitlig!

Men jag hann komma till skolan i tid och idag hade vi en liten genomgång om konsthistoria. Jag har läst konsthistoria och konstvetenskap tidigare på Karlstad Universitet, men det kändes skönt att friska upp minnet lite.

Från och med nu är Sotis inte välkommen till mitt rum under natten, hon får stanna ute!

#1 - Mamma

Hur gick det med överkastet? Blev du av med lukten? Kattkiss kan vara svårt att bli av med. DET vet vi!

Va' söt hon är iallafall.. Hon får hälsa på dej när du är vaken istället. ^L^