Veronica Sandahl

Tre tavlor på tre dagar...

10 September 2010.

Helgen har kommit igen och jag kan berätta att efter gjort färgrutorna som vi fick kämpa med under mån och tis, så fick vi uppdrag att måla fyra st stilleben från fyra olik-färgade hörn i konsthallen. Alla fyra hörnen hade väldigt skarpa och skrikiga färger.
Första hörnan: Mörk Lila, limegrön och gul.
Andra hörnan: Mintgrön, orange, rosa och röd.
Tredje Hörnan: Vit och gråskalor.
Fjärde Hörnan: Orange, havsgrön och mörkblå.

Alla hörn hade färger som riktigt skärde sig och hade alla möjliga slags saker och former som vi skulle måla av.
Vår Uppgfift var att hinna med att måla fyra st stilleben från dessa områden, men haken är att man bara får använda tre grundfärger i varje hörn (Och vit färg så vi kan ljusa till färgerna.) och inget mer. När det gäller området som hade bara vita nyanser, får vi absolut inte använda svart.
Det kanske låter svårt, att använda bara tre färger att måla, men efter har experimenterat med att få fram så många nyanser som möjligt och se hur man kan blanda dem med varandra, så är det lätt. En annan hake var också att man får inte använda samma tre grundfärger till nästa stilleben, du måste byta ut minst en eller två färger efter varje gång.

elever som målar

Jag lyckades bara göra tre tavlor av fyra. Ett stort bedrift med tanke på att vi hade bara tre dagar på oss och det tar tid att måla och man blir alldeles utmattad. Jag jobbade nonstop från morgon till eftermiddag så ni kan tänka er hur slutkörd jag var på kvällen.


Allas målningar
'målningar

 Den tavla som jag är mest nöjd med är min lilla söta clown. Tavlan är inte stor men det gör ingenting. Den ska jag hänga upp! :)



Min lilla clown


glass-strutt

Staty



Jag har förresten idag efter skolan varit hos frissan och fått mitt hår klippt. Det är så skönt att får nacken klippt och kort igen. Och billigt var det också! Behövde bara betala 150 kr (Student pris.). Därefter var jag och hälsade på några klasskamrater i Bovallstrand och fick se deras fina campus-hus som dom bor i.

#1 - Anonym

Det låter som att du trivs! Gött att du fick håret klippt då, till mycket bra pris oxo! Clownen var söt. Kram!

#2 - Jessica

Jättefint Veronica :) Förstår att du är nöjd med clownen!

#3 - lena

clownen var söt, tycker jag med. Den tredje tavlan kvinnan tyckte jag var mycket bra, att du bara kan.

#4 - Anonym

clownen var söt, tycker jag med. Den tredje tavlan kvinnan tyckte jag var mycket bra, att du bara kan.