Veronica Sandahl

Skolstart 2011


21:a Augusti 2011-08-21



Skolstart

För ungefär ett år sedan kom jag för allra första gången hit till Gerlesborg och vid redan första natten hade jag en fruktansvärd hemlängtan. Längtan till familjen, hemstaden och allt som var nära. Sådan hemlängtan har jag inte haft sedan jag sov över hos Mikaela F första gången när jag var 10 år gammal!
Det kändes att man hade flyttat till mitt ute i ingenmansland och allt kändes så kolsvart och insolerat. Men nu efter har bott ett helt år hos min värdinnas Mariannes lilla övervåning, trivs jag som fisken i vattnet här nere i Bohuslän. Jag kan gå och cykla i miltals långa sträckor, i totalt mörker och i ur och skur utan att vara rädd. Mariannes katter Sotis och Zorro ser jag nu som alldeles mina egna och jag funderar på om jag kanske skulle gömma Sotis i min ryggsäck och ta med henne när jag flyttar härifrån! :P

Efter avslutningen och istället för att åka upp till Säffle över lovet, har jag tillbringat hela sommaren att sommarjobba på Rörviks camping på receptionist.




Tro mig! Detta jobb är nog det bästa jag någonsin har haft. Jag kunde inte få bättre chefer än Jonas och Helen och mina arbetskamrater var pricken över i:et. Jag hade aldrig jobbat som receptionist förut, det var ganska nervöst i början och det kändes som jag hade fått ett enorm och ansvarstungt jobb med att ta emot bokningar av svenska och utländska gäster. Jobbet gick ut på att checka in och checka ut gäster, ta emot samtal på telefon och sköta om receptionen, men efter ett litet tag kunde jag allting utantill (Men de var lite jobbigt i början, som det har hänt tidigare inför ett nytt arbete tog jag ibland bokstavligt med jobbet hem och tvångsdrömde om att jag fortfarande var där i receptionen och hade milslång kö med gäster som ville checka in eller klaga över nåt! Hemskt!)

Piece of Cake!



Men de har inte bara varit jobb hela sommaren! Jag är ju på Västkusten! Den Svenska Rivieran! Hann med att ta små dopp då och då, solbadade, ritade, läst tonvis med böcker och deltog i några kulturella aktiviteter.



1:a Juli var jag på Vernissage av Lotta K, Linnea, R, Tomas, Ingebjörg och Angelica F lilla utställning i Hunnebostrand. Bra jobbat!


3:e Juli var jag på min värdinna Marianne S grupputställning i ett galleri som jag har glömt bort namnet på.

9:e Juli var det vernissage av utställningen "Ghost" inne i Konsthallen.


28:e Juli var jag och Lotta på biobesök och såg på den sista Harry Potter filmen i 3D.


30:e Juli var det Algotfestivalen på Bottna. Arrangerat av klasskamraten Leo D själv! Mycket lyckad tillställning och sedan ett härligt midnattdopp nere i Gerlesborgs strand.

Sedan har jag besökt Vikingahelgen, Gekås i Ullared, Kungshamn, Torp, Smögen och samt åkt upp till Säffle och träffat på familjen och haft det bara gött.


Så jag har gjort lite roligt än bara jobb, jobb och jobb under sommaren!

 

Men vad gjorde jag under Juni tro? Mmmm….?


hunnebostrand


hunnebostrand



Marianne



algotfestivalen




i smögen

#1 - Anonym

Välkommen, tillbaka till etern! Kram!

#2 - lena

kul att läsa om dig igen efter sommaren, ha det bra.