Veronica Sandahl

Filmkväll ikväll...
15:e Januari 2011.

Då var de helg igen då, ikväll kommer de vara en mysig filmkväll i skolans samlingsal igen, men den här gången kommer de inte vara en dokumentär film som vi såg i måndags. (Ni som undrar så såg vi på "Livets Början", en berättelse om hur ett barn blir till inne i mammas mage, väldigt vacker och intressant film.) utan vi kommer att se "Black Swan", en rätt ny film med Nathalie Portman in huvudrollen.

Vad vi har gjort under veckan var att ha konstnären John Suneson som gästlärare och veckans tem var att försöka gestalta en ålder/nummer tillsammas med rum och situtation. En ganska flumig och svårbegriplig uppgift som jag hade svårt att bli inspirerad av.

Men några elever lyckades genomföra uppgiften och igår hade vi genomgång över vad de har gjort. Ovanligt för mig hade jag ingenting att visa upp. Jag försökte göra uppgiften men jag hade inga ideer eller inspiration, istället sysslade jag under veckan att göra en ny tavla inne i min atelje. Den tavlan kommer jag visa upp i senare inlägg! ;)

konstigt?


angelicas verk


Hilda tittar in