Veronica Sandahl

Start på terminen...



10 Januari 2010.

Nu har man börjat skolan igen då! Jag kan inte fatta att tiden går så fort, jag blir lite nervös! Jag vet att jag har varit jättekass på att uppdatera min blogg under jullovet men jag haft mycket att göra! Tänk! Jag har haft tre veckors jullov, nästan en månad och nu är jag tillbaka till skolan igen! Precis som förra året ska jag blogga hur mycket jag kan om händelserna på skolan!

Jag lovar!

Jag kom hem till Säffle dagen efter vi slutade skolan förra året (18 december.) med buss och tåg. Det kändes skönt att få åka tillbaka till sin gamla hemstad och träffa familjen igen!
Förutom långa sovmornar som ibland sträckte sig fram till elva och halv tolv, ställde jag upp som vikarie på mitt förra jobb och tog hand om lite flytt och rumstäd. (Till er som inte vet om
jobbade jag som städare på ett städföretag i Karlstad innan jag började skolan.)

Det var skönt att få jobba lite och tjäna lite Cash men det var lite dyrt att pendla fram och tillbaka med bussen mellan Säffle-Karlstad.

Strax innan julafton kom min älskade lillasystern Angelica med sin lilla hund Mitzy från Falkenberg. Hon och jag delade på mamma lägenhet, hon sov i sängen, jag sov i tältsängen. På julafton firade vi hemma hos mormor på Vintergatan. Vanligtvis brukar vi fira julafton hemma hos moster Lena men i år var det ett undantag. Som alltid var det julbord och Kalle Anka, därefter julklappsöppningen. Tyvärr var Johanna och Andreas inte med på julfirandet, det skulle bli besvärligt att resa, så de firade uppe i Stockholm istället. Efter lilla julfirandet hemma hos mormor, åkte jag, Angelica å mamma till Sjöhaget och firade jul en gång till tillsammans med Arne och hans döttrar, Sara och Linda (samt deras pojkvänner.), åt julgröt och öppnade klappar igen!

jag och syrran



En annan rolig grej jag gjorde under lovet var att åka till Stockholm och firade nyår tillsammans med Andreas och Johanna! Det har visst blivit en liten tradition att jag kommer och hälsar på dem under december. Det är så roligt att hälsa på dem, framför allt få gosa med deras katter.

 Dom har tre katter: Justin, Alita och Lotus, varför de är så ovanligt stora är pga. de är Ragdolls! En speciell kattras som är framavlad till att leva inomhus och har en ovanlig töjbar kropp när man lyfter upp halva deras kropp i luften. Helt underbara och jättegosiga!




lotus

Vi tog rätt lugnt under nyår, vi åt en jättegod middag och sedan stack vi ner till Nacka strand och tittade på fyrverkerier. Vi trodde att vi skulle få se fyrverkerierna från Skansen, Men pga. av tätt snöfall och dissigheten såg vi inte så mycket! Men vi fick se lite fyrverkerier från vår sida, samt en liten varmluftsballong som fastnade i ett träd! (Vi var först oroliga att trädet skulle fatta eld men som tur var gjorde den inte.) Självklart var vi ute å shoppade lite på Sicklas galleri nära Nacka och där fick jag möjligheten att smaka riktigt Italiensk glass!

Detta är vad jag gjorde under lovet. I lördags tjusande mamma och Arne tillbaka till Gerlesborg och nu idag har vi haft vårt upprop och vår första lektion!

Vi höres!

 veronica

P. S Ikväll kommer det att bli en liten filmvisning i samlingssalen på skolan! Vi kommer att se ”Livets Början”