Veronica Sandahl

Teckna manlig modell.


27:e Januari 2011.

Har krypt ner i sängen med en katt bredvid sig och tänker skriva litegranna om veckans händelser.
Den här veckan har vi jobbat med att kroki av MANLIG modell! 

Jag har ritat av nakna modeller förut så blev inte alls förvånad eller generad när en naken karl poserade på podiet framför mig. Precis vad jag skrev i ett av mina tidigare inlägg; När man tecknar kroki av en naken person, ser man inte modellen som någonting erotisk eller pinsamt. Det är bara vanlig hud och poserna modellen gör är ganska vanliga och avslappnande och det du mest fokuserar på är att få bilden på pappret bli så rätt som möjligt och du får med dom rätta vinklarna och skuggorna/ljusen.




30 sek skiss


krokiskisser


 



skiss som jag har gjort




Den här veckan har jag riktigt ägnat 100 % i mitt måleri och tecknande! Förra veckan var min energi konstigt inte med! Jag kände mig lite trött och hängig, jag vet inte vad det var?

 Men nu är energin och skaparlusten tillbaka och det känns så skönt!    

Igårkväll var jag på föreläsning av konstnären Meira Ahmemulic som föreläste om sitt konstnärskap inom ljud och video konst. Hon också sitter i redaktionskommitén för kulturtidskriften Ord&Bild och
hon berättade mycket bla om sitt projekt i Tyskland där hon gör research och interjuvar gamla föredetta spioner som arbetade under Kalla Kriget. Också och om graffittikonst och olika graffitti konstnäret. Mycket intressant föreläsning! 

#1 - mamma

Jamen det var bra gjort tycker jag...

Stackars gubbe å sitta där o frysa...

Verkar va' en kraftig man!

Ha det bra!

#2 - lena

Ha en trevli helg.kram på dig.

#3 - Irma

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

#4 - joakim

jag har varit krokimodell tre gånger hitills och måste säga att även om jag såklart inte kan posera med erektion så är det helt klart en sexuell grej att posera naken för en grupp. sensualism och njutning känna blickar på min nakna kropp kön och skinkor, helt underbart skönt. brukar gå runt och titta på elevernas alster i pauserna naken, så sexuellt och befriande att visa mitt kön . särkilt när man poserar o kanske möter en blick eller så. har även poserat för foto. man kan njuta som exhibitionist sexuellt även utan erektion . kroki jobb är min stora lycka.