Veronica Sandahl

Dumma förkylning!

17:e Mars 2011. 

Det finns både nackdelar och fördelar att vara förkyld:

Vi börjar med nackdelarna:

1.       Du orkar ingenting. Är helt trött i huvudet!

2.       Du snörvlar och hostar.

3.       Du har ont i huvudet.

4.       Du har förlorat rösten och låter som en karl!

5.       Du har dårligt samvete att du missar skolan och lektionerna.

6.       Du känner dig isolerad.

7.       Du är jämt törstig.


Och nu med fördelarna:


1.
       Sovmorgon.

2.       Skön säng.

3.       Har gott om tid att läsa en god bok eller (vad jag gör just nu) lyssnar på ljudboken ”Mina drömmars stad.” av Per Anders Fogelström.

4.       Du vill så gärna bli så frisk så snart som möjligt.

 


Förkylningen brukar dyka upp för mig när jag antingen börjar skolan (Mängder av bakterier hoppar på en så fort man tar första stegen in i klassrummet.), när vädret skiftar från varmt till kallt. (Får alltid förkylning under Mars eller April månad, också under augusti-september.) eller dragighet (Hade huvudet för nära fönstret på Piccadillys vandrarhem, fönstren var ganska tunna.) eller oro (Kärnkraftverks katastrofen i Japan.)

Men jag får tacka mig själv att jag ändå har så bra immun försvar att förkylningen bara dyker upp nästan bara vid tredje-fjärde månad för mig. (Ta i trä, Ta i trä.)

 förkylning

Imorn tror jag orkar nog gå till skolan! Saknar lektionerna och kamraterna!

#1 - mamma

Men stackare...Har du fått skägg också?... :-)

#2 - lena

krya på dig.kram från lena.