Veronica Sandahl

Semel och Kvinnodagen!

 8:e mars 2011.



Vad vore bättre än att fira Semeldagen och kvinnodagen med en god hemmagjord Semla och en trevlig lunchkonsert med Jazz inne i Kyrkan i skolan!


Eftersom det är gratis för studenter att gå på skolans anordnade konserter gick jag självklart ditt och lyssnade. Jazz duon som spelade heter Mikael Godée och Eve Beuvens och de spelade Piano och tenor-saxofon.
Jag tyckte att bandet var jätteskön att lyssna på och självklart var min hyresvärdinna Marianne också med och lyssnade!


Jag är ledsen över min sena uppdatering över förra veckans händelser men kort och gott hade vi i uppgift att förstöra och bygga om några stolar och göra dem till konst! Det var svårare än man trodde att försöka skapa om en gammal stol, det är mycket sågning, klistring och bankande men det lyckades.



Olyckligtvis hade jag inte min kamera med mig så jag kunde fotografera genomgången av våra färdiga konstverk, det enda jag har är foton från stolen jag använde  till uppgiften. (Innan jag slog sönder den.)


min stol




Men Angelica Fingal har några fina foton från genomgången (Inklusive min färdiga stol.) och jag rekommenderar absolut att ni tar en titt på dem!



Önskar jag hade hennes kamera!




http://www.bloglovin.com/m/2163274/187824272/fb/0/aHR0cCUzQSUyRiUyRm9yYW5nZXNleHRpb3RhbGFyZS5ibG9nZy5zZSUyRjIwMTElMkZtYXJjaCUyRnN0b2x2ZWNrYW5zLXJlc3VsdGF0Lmh0bWw=


Hur mycket kostar en sån kamera Angelica?

#1 - angelica

Det var mycket kämpigt med tiden tycker jag. Men det gick ju iaf. :)

#2 - angelica

Min kamera kostade 7400kr. Men just nu ligger den kanske på femtusen bara.



Sv:Det går fint. Jag visade den för läraren men han verkade inte så förtjust i den. men huvudsaken är ju att jag gillar den. :)