Veronica Sandahl

Avslutningen...

 

23:e Maj 2011.

I fredags var de skolavslutning!

Efter den lyckade Mexico festen som vi hade i torsdags med goda drinkar, god mat, roligt folk och jättesnygga Pinatas, hade vi skolavslutning direkt dagen efter inne i skolans samlingssal. Trots att några av oss var lite trötta efter nattens nöjen, var alla finklädda och samlade och sjöng den traditionella ”Den blomstertid nu kommer” med full rulle. Sedan var det Diplom utdelning som bevisar att man har fullföljt sin utbildning och fick skaka hand med lärarna. Några fick jättefina stipendier för gott arbete och hög ambition i sitt arbete och jag säger grattis till er allihopa!  

Det är kul att sluta skolan och ta långt sommarlov, men jag känner mig alltid lite ledsen när avslutningsdagen är slut och alla skiljs åt. Tvåorna kommer att skiljas och gå helt olika vägar, många av dem kommer att börja på konst eller design högskolor till hösten och kanske kommer vi att ses igen i framtiden…eller inte.



Det är några tvåor som jag har umgåtts med under terminen som jag kommer verkligen att sakna; ni har både inspirerat och uppmuntrat mig under mitt konstskapande och ni har vart jätteroliga att umgås med.




Detsamma gäller några ettor som har valt att skippa tvåan och tänker börja jobba eller redan kommit in på högskola eller funderar på att börja i annan skola.  Jag önskar er all lycka i världen att det ska gå bra för er, några hann jag säga ett stort adjö och ge en stor kram innan i skildes åt, andra fick jag inte möjligheten pga. ni åkte hem så fort. Men jag hoppas verkligen att vi ses igen under sommaren eller att ni kanske ångar er och kommer tillbaka till hösten ;) . 


Jag vill önska Er lycka till och hålla tummarna. Ni ska veta att jag kommer att sakna Er mycket och det kommer att bli tomt utan er när skolan börjar!



Ha nu en riktigt skön sommar allihopa och ni som väljer att gå tvåan till hösten, vi ses! :)



#1 - lena

Ha en bra sommar. Det vore roligt att komma till campingen och hälsa på dig i sommar.Kram från Lena.

#2 - angelica

Jo det kommer nog bli en hel del tror jag. :D Det är så grymt kul!! Och tack för kommentaren och kul att du gillade det! Ses snart ju! <3