Veronica Sandahl

Back to Seffle-Årjängsmarten

 19:e September 2011

 Sitter framför datorn i mina mysbyxor och dricker varmt te, regnet smattrar utanför och det är mörk redan vi åtta tiden nu. Jag har under helgen spenderat lite tid med min familj och kompisar hemma i Säffle. Familjen kom och hämtade mig i fredags och samtidigt passade de på att ta sig en titt på min ateljé.   Jag delar ateljé-lägenhet tillsammans med Sam och in den lyan har vi gemensamt kök och badrum. Vilken Lyx! Känns så skönt att ha en ateljé som är stor, ligger nära skolan och inte så långt där jag bor, samt spar både tid och metrar.


min atelje


atelje2

Under lördagen tog jag,mamma och Arne en tur till Årjängs-marten, vilket var åratals för mig  och när vi kom ditt det var riktigt mycket folk! Fick parkera långt bort från marknaden! Men vädret var strålande solsken och lagom varmt, men jag börjar känna nu lite förkylning som snart vill ta över min kropp.


marknad


 Jag passade på att köpa 16 PAR STRUMPOR FÖR BARA 100 KR på en marknadsstånd (Dessa håller sig säkert till nästa år!), samt en jättesnygg väska och en påse brända mandlar. Älskar brända mandlar!!!

Under söndagen hälsade jag på kusinen Tomas och fick en ny Heavy Metal skiva av honom. På kvällen tog jag mig sedan en trevlig fikastund tillsammans med Jessica i hennes nya lägenhet och fick äran att träffa på hennes goa katt Luna!

luna



Jag hann tyvärr inte till skolans måndagsmöte idag men jag vet att veckans studieuppgift kommer att vara konstinstallation i utomhusmiljö! DVS Skapa konst ute i naturen, i vilket jag har sett mycket fram emot.

 


Tack Lena för att du kunde köra hem mig idag!

#1 - Mamma

Visst blev det en trevlig helg Veronica! Å den gör vi snart om tycker vi! Hoppas att inte förkylningen stannade kvar länge hos Dej.. Kram från alla oss i Sjöhaget!!