Veronica Sandahl

Två födelsedagar och en veckas Påsklov

 

15:e April 2012.

Nu är jag tillbaka igen i Gerlesborg efter en lång veckas påsklov hemma i Säffle. Mycket har hänt under denna korta vecka. För det första så fyllde jag 25 år den 12:e april, för det andra kom jag med i Säffles Vårsalong och sedan som pricken över i:et var jag på födelsedagskalas hemma hos Jessica G.

 

Jag kan inte förstå att jag är nu 25 år! Visserligen var jag redo innan att jag kommer fylla 25 men nu när man är det så svårt att tro att man är stora tösen!


Det känns som evigheter sedan jag fyllde 20 och hade jättekalas inne på Syltoppen med hela familjen!



Det blev ett mysigt litet kalas i Sjöhaget den dagen. Bara jag, mormor, Lena, Ann-Louise, Tomas och så Mamsen och Arne firade med tårta, sockerkaka och kaffe. Jag fick väldigt fina presenter; Ett fint halsband, presentkort på Säffles bokhandel, en bränd musikskiva, böcker och tvål. Innan kalaset var jag med pappa en liten stund och åt lunch på restaurang Hörnan i Åmål, av honom fick jag ett fint halsband och en liten peng.




Men dom presenterna jag blev mest glad åt var Cykeln och Bloggböckerna som jag fick av mamma.
Bloggböckerna är en sammanfattning av nästan alla inlägg jag har skrivit under de senaste två åren här på Gerlesborg. Inlägg som handlar om skolan, konsten, mitt konstnärskap och lite vardags. När jag fick dessa böcker blev jag överlyckligt och paff. Trodde inte att jag hade skrivit så mycket och att bilderna som jag har tagit passade så bra med innehållet.








 När det gäller Cykeln, För några veckor sedan blev min kära gamla cykel stulen vid busshållsplatsen Brygge. Jag hade ställt cykeln där, var bara borta i två timmar och när jag kom tillbaka så var den borta! Putsväkt!Jag var alldeles förtvivlad för jag är alldeles beroende av cykel, för att ta mig till skolan, Bovallstrand och Hamburgsund. (Det lustiga är att jag har ställt cykeln där tidigare, vart borta mer än två timmar utan att någon har tagit den. OCH Brygge är ligger ju mitt ute på landet ingenstans!)


Men som en tidigt födelsedagspresent fick jag en ny fin cykel av mamma, Lena och mormor. En vinröd damcykel som går tyst som en mus när man cyklar och har en väldigt bekväm sadel att sitta på. För att inte få den stulen, fick jag också en rejäl låskedja till att låsa fast cykeln med! Jag kan lova er att jag kommer hålla ett riktigt vakande öga på den och låta samma sak hända igen.



Dagen efter min födelsedag fick jag veta att några av mina tavlor som jag hade skickat in till Säffles jurybedömda vårsalong har kommit med och skulle visats på vernissaget den 14:e. Blev jätteglad att de kom med (Och att betala anmälningsavgiften på 150 kr lönade sig.) så den 14:e gick jag till Silvenska Villan (där vårsalongen äger rum.) och deltog i vernissage.




Samma dag gick jag på Jessicas G födelsedagsfest. Hon fyller den 4:e April och hon fyllde också 25 år i år. För att fira detta ordnade hon en stor fest i stugan ”Skogshyddan” vid Säffles sporthall Sporttälla.



För att ge festen lite extra krydda hade den ett speciellt tema; ”Tusen och en Natt” eller ”Aladdin”. Jag hade turen att få låna Ann-Louise Harem-dress och den passade jättebra! Med lite smycken, smink och lösögonfransar förvandlades jag till en exotiskt haremdansös över en natt.












Kvällen blev väldigt lyckad! Roliga lekar, fantastiska dräkter, glass, dans och återföreningar med kamrater som jag inte har sett på evigheter!

#1 - ann-louise

Förstår att du blev glad över Blogg-böckerna! Kul att Alladin-dräkten kom till användning, fin du va i den...färgen passade dig! Jag ska gå till Silvenska och titta på dina tavlor under veckan, för dom hänger väl kvar där några dagar?.. Kramis!