Veronica Sandahl

Juli Månad 2012

25:e Juli 2012

Det har varit en aktiv Juli månad för mig.

På Rörviks camping har vi nu högsäsong och vi har många gäster som är incheckade på campingen. Det är kul när det så många gäster och man har alltid något att göra. Incheckningar, utcheckningar, bokningar, ta emot telefonsamtal och skicka brev.

 Jag hoppas verkligen att jag kan hitta ett liknade arbete till hösten då jag varken kommer gå i någon skola eller kurs. Att jag kan få ett arbete i någon av de större städerna: Göteborg, Karlstad eller Stockholm.
Nånstans där det är mycket folk och det händer saker. Framför allt inte ha flera km mellan sitt hem och närmsta Ica-butik när man måste handla och du har bara din cykel till förfogande.


 Helst vill jag jobba i Karlstad eller Stockholm. Jag gillar båda städerna och jag känner folk där!




Men som sagt, under Juli månad har jag under mina korta lediga dagar passat på att besöka både släkt och vänner.



14:e Juli
följde jag med mamma och Arne ner till Falkenberg och hälsade på syster Angelica. Hon skulle ha valpträff och mammas små bebisar Gullan och Prince var hjärtligt välkomna att besöka sin mamma Mitzy och sina syskon igen. Ni skulle ha sett vilket kaos det blev när Gullan och Prince träffade först mamma Mitzy och brorsan Max! Eftersom jag inte är van med hundar blev jag lite förskräckt över hur hundarna lekte med varandra. Dom sprang runt, härjade, skällde och bet i varandra men Angelica sa att det var helt normalt. Det är ett sätt för att visa vilken rangordning hundarna har och dom tycker att det är roligt!

Därefter kom resten av klanen: Lillan, Elvis och Ringo.






Jag tror att valparna kände igen varandra! Även om de inte har sett på ett bra tag, tror jag att de kände igen sina syskon via lukten. Det var en mycket lyckad återförening! Vi var på bakgården av Angelicas lägenhet, solen sken och man blev bjuden på kaffe och bullar.

 

Den 17:e Juli åkte jag med tåg direkt till Stockholm och hälsade på mina kära kusin Andreas och rara Johanna i två dagar. Det var länge sedan jag hälsade på dem sist, troligtvis förra våren men det var så roligt att se dem igen.









 Jag och Johanna tog oss en liten shoppingtur runt Nackas galleri och senare i Stockholms centrum. Väl i Kungsträdgården tog både hon och jag en varsin glass och satte oss i gräset och njöt av solen. Vi passade också på att besöka Vattenmuseet Aquaria tillsammans med Johannas kusin Alexandra och hennes lilla familj och titta på lite fina fiskar och sjöhästar.







Och under min lilla vistelse där gick vi och såg på ”Abraham Lincoln Vampire Hunter” i 3D. (Jag gick ganska ont i huvudet av filmen, vet inte varför?) Bra film men inte den bästa jag har sett!

 

Dom ska ha barn snart!

 Johanna är nu i vecka 25 och henne mage har nu börjat bli ganska rund.

Jag är så glad för deras skull! Jag tycker att det ska bli jätteroligt att få ett ytterligare tillskott i familjen. Lena blir farmor, Tord blir farfar, Tomas blir farbror och mormor blir för första gången Gammel Mormor!  

 Jag fick äran att höra bebisens hjärtrytm när vi besökte barnmorskan för en rutinkontroll. Det var fantastiskt! Barnets hjärta slog jättefort som en liten fågel, det var så märkligt men häftigt.

 

Den senaste födseln som skedde i min familj var min lilla kusin Nathalie på pappas sida. Jag var då 10 år gammal och jag minns hur jag tyckte att Nathalie sågs så liten ut. Hon föddes för tidigt och fick ligga i en kuvös ett tag innan hon blev lite större, men allting gick jättebra och jag tyckte att det var jätteroligt att få ytterligare en kusin. Vi är inte så stor släkt precis!







Vänta bara när julafton kommer! Den här lilla bebisen kommer att få en hel del julklappar och vänta bara när den blir lite större och började kolla på Kalle Ankas Julafton och Kan du Vissla Johanna!

#1 - lena

Jag är övertygad om att du får jobb, hoppas bara att du får det du vill ha. Kram på dig.