Veronica Sandahl

Jazz, Art and the River 2012

10:e Juni 2012.

Under denna helg har jag varit på ett litet kort besök till min lilla hemstad Säffle.

Igår (9/6-12) var jag med på grupputställningen ”Jazz, Art and the River” nere vid Silvenska Villan, alldeles intill älven.





Det var jag och andra ungdomar som hade en varsin röd liten bod att visa upp våra verk. Jag har tidigare ställt ut på ”Jazz, Art and the river” och hela proceduren att förbereda och hur mycket kan få plats var ingenting nytt.   I år bestämde jag att visa upp vad jag hade gjort under mina två år på Gerlesborg. Visade upp stilleben, collage, teckningar och arbetsprover. Också min portfolio till de fria konstskolorna och Grafisk Design (Konstfack).

Vädret var lite ostabilt. Det var molnigt och det kom till duggregn då och då. Men vädret höll sig ändå och det blev en skaplig utställningsdag. Jag fick inget verk sålt men jag sålde ganska många av mina vykort, föreställande mina äldre verk.

 

Tack mamma och Arne för er stora hjälp att sätta upp tavlorna, fick låna era lampor och dataskärm.

Tack så mycket!