Veronica Sandahl

Utställning på Restaurangen...
27:e Mars 2012.

Mellan 26:e-31:e Mars har jag nu solo utställning inne i skolans restaurang.


Alla andra års elever får en varsin vecka till att ställa ut sina verk i restaurangen och varje torsdag kl 15:30 har vi genomgång och opponering av utställningen.
Jag är rätt nöjd över vad jag har satt upp på väggarna. Jag har gjort en blandning att både visa upp verk som jag har gjort i fri konst, samt illustrationer från min favorit berättelse "Frankenstein.



"Frankenstein" serien ligger på 12 teckningar med texter till det. Den bygger på novellen (Inte filmen.) av författaren Mary Shelley. Jag har i serien försökt illustrera några av de mest viktigaste och dramatiska scenerna i boken. 


Jag tror att jag är rätt nöjd över hur jag har satt upp tavlorna. Det är inte lätt om det är stora och små verk och dessutom försöka harmonisera dem med varandra.

Tack så mycket för hjälpen Malin, Madde och Sam! För ni hjälpte mig att sätta upp tavlorna! :)