Veronica Sandahl

Adjö Sotis!

 13:e Maj 2012.

 I natt var det min sista kväll hemma hos Marianne S. Jag nu flyttat in i mitt tillfälliga boende i ateljén och kommer bo här ett tag, tills jag flyttar in min sommarbostad som jag ska bo under sommaren.

Två år har jag bott där! Två år som jag cyklade fram och tillbaka mellan Svenneby och Gerlesborg i både snö, kyla, storm, i ur och skur och i totalt bäckmörker. Hur jag har orkat? Hur jag har klarat av att gå och cykla två dessa två kilometer, tur och retur varenda dag?


Envishet och stort Tålamod tror jag!



Vad jag kommer sakna mest från denna bostad? Rummet, trädgården, bergen, Marianne?





Det är nog mest mina goa hyreskatt Sotis! Goare och intelligentare katt har jag aldrig träffat. Hon tycker om att prata; mjaua om hon vill något, är hungrig eller vill gå ut.  Hon är också väldigt duktig på att öppna min dörr med sin tass. Dörren är gammal och det finns en litet hål i nedersta hörnet som Sotis använder sin tass till att öppna.







Klok Kisse!

Nästan varenda kväll har hon kommit in i mitt rum, hoppat upp i sängen för att sova och purra. Min säng är hennes favoritplats och det är alltid gött att ha en go katt att klappa!


Hon har en son som heter Zorro men han är inte lika kelig som Sotis. Dessutom tycker han om att skita inomhus!




Känns lite sorgligt att inte ha en go katt som vilar och purrar i min säng någon mer. Vill så hemsk gärna ta med henne hem, men Solbräcke är hennes hem och Mariannes kisse.




Jag får hoppas att i framtiden jag kan få en lika go katt som Sotis!

#1 - lena

Du har varit enastående som har cyklat både till skolan och sedan till sommarjobbet, men det syntes på dig också. Kram på dig!

#2 - Johanna

Du är välkommen att hälsa på oss när du vill. Vi har ju tre mysiga katter med olika personligheter att gosa med.;)