Veronica Sandahl

Bowling+Praktik= YES

11:e December 2013.

 

Den bästa medicinen efter hårt arbete med Öletiketterna är; Bowling, Tacos och Karaoke.

 

 

I fredags var jag och klassen nere i Sunnes Bowlinghall å bowlade och åt tacos. Tacosen var jättegott och så billigt! 59:- för buffen+dricka som Vin, Öl, Cider eller alkoholfritt. Suveränt!

 

 

 

 

 

Efteråt delade vi upp oss i lag och spelade en runda inne i deras hall. Det var ett tag sen jag spelade bowling men det gick bra! Mitt lag vann!

 

Och som pricken över i:et åkte vi ner till City Pizzeria och sjöng gamla och nya, klassiker och guilty pleasure låtar med högsta volym på deras karaoke box. Jag har ingen sångröst men det struntade jag fullkomligt i! Alla var med och det var så himla roligt att alla sjöng tillsammans till Håkan Hellström, Kylie Minogue och Maroon 5!

 

 

 

 

 

 

Det var så himla gött att ha lite roligt och inte tänka på läxor alls för en gång skull! Det har bara varit plugg, plugg och plugg under de senaste veckorna. Tidiga mornar och långa kvällar och med trött huvud på slutet.

 

Vi har nu bara en sista uppgift kvar innan vi tar Julov!

 

Att göra en bok till Manusförfattarnas texter ”Magic Moments”. Att göra framsidan, förlagan, inlagan, layouten etc. innan tors 19:e december.  Det är mycket att göra för det är mycket detaljer som ska fixas och jag måste också hinna med att göra klart Lukas uppgifter innan man tar lov.

 

Men jag ska klara det!    

 

En annan sak också! Jag har fått praktikplats!  Jag är välkommen att se och hjälpa till hos Aztek Design AB i Årjäng under min period i januari! Ni kan inte ana hur glad och lättnad jag är! Man kan inte få bättre julklapp!  

 

Jag ber om ursäkt att jag inte har bloggat det här tidigare men min laddare till laptoppen blev trasig under helgen så jag har inte kunnat använda datorn förrän nu.

#1 - lena

Gott att det ordnade sig för dig, syns snart.