Veronica Sandahl

Redovisningen av Öl-etiketterna
 
 

4:e December 2013.

Äntligen är redovisningen på Söderölet och Bryggarölet äntligen färdigt och genomfört.

 

Jag har jobbat i flera timmar varje dag under den senaste veckan att göra färdigt mina etiketter och presentationen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Haft Öl på hjärnan nästan varje natt under de senaste dygnen så de har varit svårt att sova. Man har jobbat sent och när man går och lägger sig har jag inte kunnat slappna av. Tänkt vad jag borde fixa, ändra, ta bort eller lägga till på uppgiften. Funderat och undrat om det är något jag har missat, kommer jag hinna och om dom duger eller inte. Man har så höga krav på sig själv, visa att man kan och är duktig!

 

 Under skissprocessen fick jag göra om och om igen hur etiketterna skulle se ut. Jag hade idéer som stövlar, rivet papper, akvarellfärg och handskrivet typsnitt. Men efter varje handledning med läraren fick jag börja om på nytt.  Det är tur att min hjärna en riktigt ide-spruta men de var så frustrerande och stressande att försöka komma på ny skiss och samtidigt vilja behålla den gamla.

 

 

 

 

 

 

 

 En etikett ska vara stilren. Man måste välja en av tre saker på etiketten som du kan lägga extra krydda och ska vara den dominanta i bilden. 1. Typsnittet 2, Bakgrunden eller 3. Texten.  Använder man dem allihopa (Vilket jag har ful vana att göra ibland.) blir det för mycket och du kan inte följa med vad etiketten egentligen handlar om.

 

 

 

 

 


Jag måste lära mig att använda verktyget ”Less is more” istället se hela etiketten som en tavla som ska fyllas med färg och effekter i nästan vartenda litet skrymsle.

 

Både jag och hela klassen jobbade dygnet runt med att göra färdigt uppgiften. Jobbade ända till småtimmarna så när det var redovisningsdags (Igår den 3:e december.) var man både stressad, pressad och UTRÖTT.

 

Sista natten innan redovisningen (Hade den tidigt på morgonen) kunde jag inte sova alls!

 

Va lugn!  Jag mycket bättre nu! Efter en stor påse blandgodis och en lång natt med oavbruten sömn känns det mycket bättre och känner att jag kan ta itu med nästa uppgift. Att göra omslag och inlaga till manusförfattarnas text ”Magic Moment”.