Veronica Sandahl

Research av Öl

 17:e November 2013.

 

Det är faktiskt lite roligt att göra Mood-board, varumärke-analys och kolla igenom Öl-sortimenten som finns ute just nu.

 

Det finns så många olika slags Öl; Ljus Öl, Mörk Öl, IPA, Ale, Vete Öl, Porter och Stout etc.

 

Ett helt Universum!

 

 Eftersom jag aldrig dricker Öl var det lite svårt i början (Läs förra inlägget.) att veta vilka märken det finns och vilka är i trenden just nu att dricka. Men efter lite interjuver med Öl-experter via mail och besökt Sunnes systembolag har jag byggt upp en ganska god grund till min research.

 

 

Jag har dessutom smakat lite några av märkena för att kunna förstå varför så många älskar Öl!

 

 

Jag har bara dålig erfarenhet av det! Från de få sorter jag har testat smakade det bara halv-ljummet, besk och surt. Dåligt skräp-märke som var endast till för att bli full, inget annat.  

 

 

Men igår gav jag Ölen en ny chans.  Igår hade jag och några tjejer en liten trevlig Öl-provning hemma hos mig. Vi testade på de senaste Ale sorterna Nils Oscar, Erdinger och Weihenstepaner. De mest omtyckta dryckerna just nu ute på marknaden.

 

 

Mitt Betyg: Blev mycket förvånad över att jag tyckte om dem! Märkena var lätta och mustiga och jag tyckte verkligen om Erdinger för den smakade så sött. Dom var beska men långt ifrån skräpet jag tidigare haft oturen att smaka.

 

 

Ett tips!  Bli medlem på hemsidan Pinterest! En fantastisk hemsida där du kan hitta alla möjliga slags bilder, foton som du kan bli inspirerad av. Funkar som Tumblr och Instagram men du kan ladda upp, organisera och dela med dig av dina bilder eller bilder som du gillar/inspireras av på digitala anslagstavlor som kallar pinboards.