Veronica Sandahl

Schakalen

29:e Oktober 2013.

 

Att jobba fram till sent på kvällen har blivit en rutin för oss här på Broby! Eric Ericsson ställer hårda krav över kvalité och originalitet i uppgifterna, dessutom har vi också mycket läxor från dom andra kurserna som vi måste hinna.

 

Efter Science Fiction berättelsen hade vi en helt annan stil och tema att jobba med; Deckaren ”Schakalen” av Frederic Forsyth. Från vad jag tog till mig av Erics synpunkter och åsikt av mitt förra bokomslag, arbetade jag mer noggrann och stilren med bokomslaget . Jag fokuserade att använda ett mer klassisk typsnitt inte så mycket effekter, och som bakgrund använde jag mig endast fotspår av en Schakal som en reflektion över lönnmördarens stil och personlighet; Ingen vet vem han är, det är nästan omöjligt att gripa honom och det han endast lämnar efter sig är blod och kaos.

 

 

 

 

Denna gång fick jag mycket bättre betyg. Han berömde att jag hade arbetat med typsnittet, titeln och texten väldigt bra och utförligt. Att det var bra harmoni och balans, men den enda lilla nackdelen var att tassarna gav framsidan association till en Varulvsbok istället för Thriller.

 

Nog har han kanske rätt men jag är ändå nöjd med den!

 

Nu ska jag jobba hårt med mitt Julpapper. På torsdag har vi redovisningen! Jag har kommit en bra bit på den men de är ändå mycket arbete kvar att fixa!

Önska mig lycka till!

#1 - lena

jag tycker att bokomslaget såg spännande ut,"enklast" kan vara nog så kusligt, o vad kan då inte bokens innehåll vara.

#2 - lena

kul att få göra julpapper, lycka till!

#3 - Barbro Bengtson i Uppsala.

Ja, lycka till! Jag gillade verkligen Aniara-omslaget också! Och jag gissar att de flesta av oss, som ska köpa dessa böcker, inte alls har en aning om allt detta du och andra skapare får jobba så hårt med. Vi fattar inte, liksom.
Jag har en dotter i branschen, och ibland kan hon förfasa sig över vissa snitt och placeringar. När jag frågar, och hon förklarar, kan jag förstå, hur hon tänker, men det är ju aldrig nåt jag själv skulle komma på......
Så här finns en som beundrar såna som du! Än en gång LYCKA TILL med allt!