Veronica Sandahl

UNOs Kulturnatt 2013

 

5:e Oktober 2013.

 

Igår kväll hade jag Vernissage inne på UNO:s lokal i Karlstad igen.

 

 

 Det var Karlstad Kulturnatt igår; med konserter, workshops, utställningar och shower runt om i KarlsTad och jag blev inbjuden att få ställa ut i UNO:s korridor.

 

 Temat för kvällen var ordet ”Mångfald” och jag valde ställa ut bilder som jag har skapat via ritprogrammet ”Artrage Pro 3” från min Laptop.  

 

För man kan se Digital konst som mångfaldig värld. Konstnärer, Illustratörer, Designers och vanliga amatörer använder ofta Photoshop, Illustrator, InDesign och Artrage Pro 3 till att skapa, omformatera eller retuschera verk för att antingen trycka ut den på foto, T-shirt, pappkartong, Tv/Data-spel etc eller visa fram den inför breddare publik inom Media och Internet.  Deviantart, Twitter, Tumblr, Istagram är bara några exempel på hur man som konstnär kan visa upp sina alster och portfolio och knyta kontakter med världen utanför sin skola, stad och land.

 

Jag är väldigt nöjd med utställningen! Med hjälp av Sunna (Hon sköter om kulturavdelningen på UNO.) gick det väldigt smidigt att hänga upp tavlorna och få dem i perfekt position på väggen.

 

Och det kom väldigt mycket folk och tittade! :-D Väldigt mycket folk och man fick mycket beröm och fina blommor från lilla systern!

 

Jag var med förra årets Kulturnatt också, då visade jag fram 13 illustrationer i temat ”Frankenstein”.

 

 
 
#1 - lena

Både du och dina bilder är så fina.