Veronica Sandahl

Alma Löv, Vernissage och Dator Krångel

 

8:e September 2013.

Puh, igår kväll trodde jag att jag skulle förlora datorn! Efter kommit hem till Sunne igen från en fin vernissage på Säffle bibliotek, började min dator när jag satte på den att knasa. Först började den pipa högt när jag startade upp den, sedan fungerade inte tangenterna. Tangenterna på det övre skrivbordet slogs ihop sig och när jag skrev blev de helt galet och Delete knappen funkade inte. 

 Jag var jätteorolig att alla dokument och bilder som var samlade på datorn var förlorade men som tur var de intakta och idag funkar datorn som vanligt igen! (Halleluah!)

Har ingen aning om varför datorn knasade, tog inte med datorn till Säffle utan lämnade hemma i tryggt förvar. Konstigt?

 

Det har hänt ganska mycket under veckan. I tisdags var vi på ytterligare studiebesök, då till Alma Löws museum.

The Alma Löv museum drivs av konstnärerna Marc och Karin Broos. Museet är en stor ombyggd lada med flera små gallerier i och ett café, tillsammans med 16 paviljonger(Just nu är tomma på konstverk.) utspridda runt om i området som vi fick gå och titta. Självaste ägaren Marc Broos hälsade och presenterade byggnadens historia för oss och de framtida Vår-programmet på Alma Löv.

 
 

 

 

Förutom studiebesök har vi haft många roliga aktiviteter utanför skolan, brännboll, kub, mingla och ha mysigt på den populära Puben ”Köpis” som ligger i centrum av Sunne.

Men vi har också under veckan fått lite introduktion av den första kursen inom Grafisk Formgiving på skolan.

Men de bästa till sist, i fredags åkte jag tillbaka till Säffle igen och hade Vernissage av min utställning ”Digital Art” inne på Säffle Bibliotek. Med hjälp av Arne satte vi upp 11 st. digitala bilder som jag själv har skapat fram på datorn på svarta skärmar. Tillsammans med ett bildspel som visar hur jag skapar fram en bild på datorn, på en tv-skärm som jag fick låna under kvällen.

Utställningen blev jättefin!

 

 
 
 

Idag är de söndag och jag har nyss varit i skolan och gjort klart min första hemuppgift som ska lämnas in imorgon.

Gud vad tiden går fort närt man har roligt!