Veronica Sandahl

Första veckan i Sthlm

17:e augusti 2014.

En vecka har gått sedan jag flyttade till Stockholm och mycket har hänt under den här korta tiden.

Först var mina första dagar på Vulkan förlag där jag har arbetat med olika slags böcker, redigerat deras omslag och inlaga. Det var mycket arbete men det var roligt och jag känner att det kommer blir väldigt givande.

Jag har träffat på gamla kompisar och fikat ihop.

 

 


Först med Denise på Cafe Vurma på Fridhemsplan och sedan under lördagen träffade jag Cissi.En gammal kompis från Karlstad som jag inte har sett på evigheter och vi åt lunch nere vid Stureplan och shoppade lite.

Stockholm kulturvecka har varit på gång under de senaste dagarna så jag och Cissi tog sedan en liten titt vid Kungsträdgården över vad som fanns där. Mest var de utomhustält med olika aktiviteter för ungdomar men längre bort var Blocketloppisen. Blocket hade anordnat ett marknadsstånd med olika föremål, kläder och skor som man kunde få köpa direkt där. Säljarna sålde inga slitna H&M eller Kappahl saker som man finner på myrorna och Erikshjälpen utan riktiga märkeskläder! Jag fann en jättefin turkosblå jacka där för endast 60:- och högklackade skor för 20:-. 

 
 

 

Vid sju tiden var det cirkusshow på Sergels-torg. Akrobater från Barcelona gjorde konster med bollar, hängde i rep och visade sin vighet. 

 
 
 
 
 
 
 

Och idag var jag, min värdinna Ulla och hennes dotter Nina på pizzerian Amigos och åt lite go pizza, pasta och sallad! 

 

 

Man kan nog inte få bättre start under första veckan i Stockholm!

#1 - lena

kul att du upplever tiden i stockholm som givande, o det har bara gått en vecka. passa på och se och besök så många ställen du kan. ha det gött.