Veronica Sandahl

Lunch och Trädgårdsloppis.
24:e Augusti 2014.
 
Igår var jag i Nacka forum och åt lunch med Andreas, Johanna och deras småttingar Luna och Elliot.
Vi åt på ett ställe som heter Slice och jag beställde en jättegod Hälsotallrik medan Andreas och Johannas beställde pizzorna Don Kongoli och The Godfather. 
 
 
 
Lilla Elliot fick en pasta med köttfärs men pga han var förkyld och ville inte sitta stil i barnstolen fick Andreas äta 2/3 av den.
 
 
Han föredrog mest salladen! Tänk att Elliot kommer bli två iår, stora grabben! 
 
 
Sedan var jag på Trädgården stora loppis. Samma ställe som jag var på After Work men denna loppis är absolut ingen vanlig loppis som Myrorna eller Erikshjälpen. Inga begagnade H&M eller Kappahl plagg eller på storlek Large. Utan märkes plagg! Vissa begagnade men andra hel oanvända och med god kvalite. Kläder som trendiga ungdomar vill göra sig av med pga av deras garderober är överfulla och säljer kläderna till rena vrakpriserna!
 
(Såhär ser loppisen ut. Fotot är taget från deras facebook sida.)
 
 
 
 
Jag fyndade ganska mycket!
 
 
 
Den svarta jackan passar perfekt när vädret skiftar så mycket just nu och trenden ligger på svart och grå skala, pris: 25:-
Den gråa jackan passar bättre när det blir riktigt kallt ute, pris: 5:-
 
 
 
Den söta blusen har en hög krage med vacker spets och jag betalde endast 10:- för den.
Den korallröda halsduken: 10:-
 
 
 
Deb här klänningen verkar vara handgjord när jag kollade sömnaden och den har inget märke på sig. Passade perfekt när jag provade den hemma och betalade endast: 5:-
 
 
 
Den här vita blusen kommer från H&M, en av de fåtal H&M plagg som fanns på loppisen och jag köpte den för endast: 5:-
 
Så sammanlagda summan för fem plagg och en halsduk: 60:-
 
Kan du få lika många plagg hemma på Erikshjälpen????? Knappast!
 
Och varför flesta av plaggen var så billiga? Det var inget fel på dem, inga missfärgningar eller slitage, kanske pga jag kom ditt en timme innan stängningsdags eller att jag hade bara tur. 
Visst fanns det plagg som låg mellan 50-180:- skalan men dessa var av högre märke och helt oanvända!
 
Så om man vill fynda och samtidigt hitta bra och trendiga kläder för BILLIGT pris! Trädgårdens Sommar loppis är då för dig!