Veronica Sandahl

Grattis mamsen!

15:e Mars 2014.

Jag måste göra en liten avbryt av min Sthlm resa och visa fram lite fina bilder av min mamma Ullas födelsedags fest som vi hade inne på Syltoppen igår.

 

Igår fyllde hon 50 år och till det hade vi ett jättekalas med god buffé, potatisgratäng, vin, tårta och mycket Bugg och Foxtrot uppe på dansgolvet. 

 

Som ni ser fick hon många fina blommor och presenter!

Av mig och Angelica fick hon jättefint silverhalsband och örhängen i formen av små hjärtan och från hennes vänner Ann-Louise och Linda fick hon ett album med innehållande sköjiga foton på mamma och dem.      Albumet var så himla fin! Fotona hade placerats med glitter, blommor och små stenar runt om och tillsammans med lite roliga texter som de hade skrivit. Mamma blev så rörd att hon började gråta. <3

 

Festen blev mycket lyckad och vi alla hade jätteroligt! Det var skönt att komma hem lite å att fira hennes födelsedag å träffa familjen igen. Jag hade inte sett dem sedan jag kom tillbaka till Sunne efter praktiken.

 

Jag haft göra i skolan ganska mycket och nu i tors och fredags hade vi kurs med Erik Eriksson igen. Denna gång gjorde vi filmpresentationer av olika typsnitt som finns i median. I grupper hade vi ett dygn på oss att göra en film av ett typsnitt, att visa fram vad den representerar för slags stil, tema och historia.

Min grupp valde typsnittet Futura och vi gjorde en stopmotion film till den med temat rymden!

Fick rätt bra kritik av den från Erik och klassen gillade den! Kommer visa den i nästa blogg så ni kan se hur den ser ut.  :-)

 

Grattis i efterskott Mamma!

Älskar dig!