Veronica Sandahl

Ungdomsfestivalen och Halloween 2014.
1:e November 2014.
 
Jag har inte hunnit uppdatera min blogg så mycket på sista tiden. Lektionerna i skolan tar sin lilla tid och jag och min grupp Lovisa och Julia har fullt upp med vår Santini projekt. Klassen har blivit indelade i grupper ska ge förslag av Grafisk Profil till en Italiensk restaurang nere i Linköping. Vi hälsade på dem förra veckan och fick se restaurangen och inredningen där. Stilrent, fint men opersonligt. Vår grupp har kommit en bra bit i projektet och nästa vecka kommer vi redovisa det.  
 
Förra helgen hade vi ett jättestort Halloweenparty nere på Play Palace. Vi var alla utklädda till läskiga sjukköterskor, monster, rödluvor, Sandy & Danny, ondskefulla feer, silvriga masker, Ägg & Bacon och Borat. Jag själv var en Romersk Staty. Har alltid varit kluven om jag ska klä mig sexigt eller läskigt under Halloween.
 
 
 
 
 
Jag valde den här dressen eftersom den var så fin och det inkluderade även en plastperuk som passade fint. Skönt att slippa spreja håret vitt. Förra gången jag gjorde det tog det en evighet att få bort all färg.
 
 
 
Men under tisdagen 28:e Okt hade jag vernissage uppe på Selma Spa. Jag deltog den Nordiska Ungdomsfestivalen och jag hade egen skärm att visa upp mina foton. Temat var "Digitala Spår" och jag visade upp verk som jag hade med under Karlstads kulturhelg förra året.
 
 
 
Jag har också nu några verk hängandes inne i Sunne biblioteks korridor med samma tema. Det är samma verk som på Selma Spa men jag har förstorat upp dem så de ska synas lättare.
 
 
 
   
#1 - lena

ja, allt behöver inte vara läskigt, jag tycker du var fin o häftig. Lycka till med att söka ny praktikplats.