Veronica Sandahl

Hösten är här!

22:e September 2014.

 Nu har kylan och regnet kommit in över Stockholm. De är kallt å rått och jag längtar tillbaka till den härliga värmen vi har haft under nästan hela augusti och september. Det var soligt, lagom temperatur och parken vid Humlegården var så fin när jag tog kort på den häromdan. Nu känns som allting är grått, kallt och trist. Vart är solen!

 

 

Nu måste jag visa mina senaste fynd som jag har hittat i Stockholm. Tack vare alla vintage butiker som finns i nästa varje gathörn i Odenplan är jag nu väldigt förtjust att kolla runt och hitta fynd där!

 

 
 

Du kan faktiskt hitta allt möjligt roligt i dom här butikerna!

Dom är inte alls som H&M, Kappahl och Vila som säljer kläder med begränsad hållbarhet. Kläderna som de säljer är snygga men tyvärr är flesta av dem i dålig kvalitet och blir lätt slitna efter ett tag. Vintage kläder som är gjorda under 50,60,70 och 80-talet har en helt annan kvalité och stil. Man märker direkt i tyget och hur det är sydda att de har en mer bättre hållbarhet än vanliga plagg. Också flesta av dem är mer unika i sin stil och sömnad och att gå in i en sån butik är mycket roligare än att gå till en vanlig butik. De är som att kliva in i en annan värld

 

.

 För en vecka sedan fann jag den har underbara jackan inne på Lottas Vintage i Odenplan. Den hade nyss kommit in till butiken och när jag såg den blev jag förälskad direkt. Jackan är från 80-talet trodde expediten men den är knappt sliten, sammeten är fortfarande fin och sömnaden och paljetterna som sitter på den är fortfarande intakt. Jag bestämde mig direkt att jag skulle ha den, tror att jag aldrig haft en sån finare jacka än den.

 

 

Mitt andra fynd är fin handväska från Beyond Retro på Drottningatan. Jag tyckte genast om färgen och fastheten på väskan men också den hjärtformade spännet på den passade väldigt bra med jackan.

 

 

Man får passa på att fynda när man ändå här i Sthlm! Men jag tror att det kanske dags att hitta lite varmare plagg, kanske en skön mössa och vantar nu när det börjar bli så kallt.

#1 - lena

Kul! och jag som bara har gått till som Forum, men nu ska jag titta efter secondhandbutiker. syns kanske till helgen.