Veronica Sandahl

schwarzkopf visning 2014

30:e September 2014.

 Jag borde ha bloggat direkt men jag kom hem ganska sent i går kväll efter hårvisningen och var ganska trött efter en lång dag med jobbet, sedan klippning, styling, väntning och catwalking mitt framför en stor publik!

Om jag inte har berättat det så blev jag antagen förra veckan att stå som hårmodell för en visning för företaget Schwarzkopf. Dom hade casting i förra torsdagen och jag kom med! :) 

 

Så under söndagen blev jag först färgad. Frisörerna bestämde håret skulle gå åt mer röd/lila hålet i tre olika nyanser. Två nära nyanser till hårbotten och längden och ljusare nyans till topparna, främst framifrån.

 


 
 
 
 Det var intressant att se hur dom andra modellerna fick för färger till sitt hår. Den ”Metalliska” gruppen fick nyanser mellan silver-blå-limegrön och grått. ”Undone” gruppen fick nyanser som såg mer naturligt ut, se ut som inte har färgat på ett tag och låtit utväxten växa ut. Vi i ”Boho” gruppen hamnde i mer jordnära färger; rött,mörkbrun, koppar, gyllenblont etc.
 
(Kommer återkomma hur frisyrerna såg ut för varje grupp men för vår grupp "Boho" var det den krulliga, frisiga och mycket lockiga hållet som trenden ligger åt just nu.)

Sedan med instruktionerna från våra frisörer att tvätta håret en gång, för att få bort restfärger och låta det vara orörd och dagen därefter var det dags för visningen!

 

Inne på Berns Hotell i en stort rum gjorde friöserna, makeupartisterna och stylisterna i ordning oss.

 
 
 

Vi Boho gruppen var först eftersom det tog mest för oss att få in alla spolar i håret. Det tog en stund men det gick bra. Sedan efter information hur showen kommer att vara, var det att vänta några timmar. Vi fick god lunch av hotellet och medans vi väntade fick lektioner av en koreograf över hur vi ska gå på catwalken.

 

 
 
 Som ni ser var salen som vi var i väldigt vacker! Jättetjusiga takkronor!
 
 
 
Såhär såg min makeup ut! Rödbruna toner i ögonskuggan och organgerosa på läpparna.
 

Vi visste redan innan hur våra frisyrer kommer att se ut men när de äntligen tog ut spolarna på oss fick jag en liten chock över hur lockarna satt på huvudet.

 Lockarna påminde om Samuel L. Jackson frisyr från Pulp Fiction. XD Oh gud va jag skrattade och dom andra tjejerna hade de likadant.

 

Men detta var inte vår slutgiltiga frisyr. (Puh för det!) Teamet hade bestämt att de skulle fixa våra frisyrer PÅ SCENEN.

Så när showen började på kvällen och jag och tjejerna var klara med makeupen och kläderna blev vi kallade upp på scenen. Sittande på varsin stol, med publiken framför oss fixade frisörerna våra slutgiltiga frisyrer.

Jag vet inte hur jag kände mig när alla tittade på mig? Minns att jag tittade rakt fram och hade ögonen hela tiden på en liten lampa som fanns nånstans bakom publiken. Jag sneglade ibland ner på publiken men jag vågade inte titta för länge. Jag har ingen scenskräck men att bli stylad mitt framför ett helt gäng främlingar kändes lite bisarrt. Aldrig gjort sånt förut!

 

Men från Samuel L.Jackson blev jag till Foxy Cleopatra. Rätt läckert heller hur! Aldrig haft såhär frisigt och stort förut och allt är mitt eget hår! Inga extensions!

 

 
 
 
 

När vi var klara var det dags för catwalken. Jag och tjejerna från min grupp hade repeterat innan på scenen så det gick väldigt bra. Var inte nervös alls och hade inga problem att gå i högklackat fram och tillbaka. När alla grupper var klara gick vi upp på scenen för visa oss en sista gång och fick applåder av publiken.

 Sedan var det över! Som tack över att vi ställde upp som modeller fick vi alla en varsin påse med hårprodukter av märket Schwarzkoph.

 

Och såhär ser min frisyr ut idag! Hade den på jobbet och alla tyckte att det var väldigt snyggt! Jag fixade till den lite med snedbena och kammade ut så det blev lite längre och inte lika puffigt som igår. Den röda färgen lyser väldigt vackert när solen skiner på håret. 

 

 
 
 
 
Såhär såg mina dagar ut som hårmodell! Undrar när det ska bli nästa gång? :) 

 

#1 - ulla

Men vilken rolig grej detta måste ha varit!!
Du är modig du! Färg, frisyr, människor, catwalk och höga klackar! Bra gjort!
Kramar från mej...<3