Veronica Sandahl

Examensprojeket: VLD

8:e februari 2015.

 Då var man tillbaka till Stockholm igen då. Känns roligt att vara här och imorgon kommer jag ha min första praktik dag på företaget The Studio tillsammans med min klasskamrat Hanna. Vi kommer vara där i cirka tre månader och jag hoppas att vi kommer få göra bra och spännande projekt hos dem. Det var tungt att bära all packning som jag behöver till Sthlm vistelsen. Hade en sprängfylld resväska, en likadan ryggsäck och sedan min dataväska. Tungt och jobbigt men det lyckades.

 

Den här veckan hade vi vår presentation inför hela klassen och eleverna från Visuell programmet av våra examensprojekt. Vi var sju grupper som presenterade ny design och grafisk profil åt olika företag; Intersport, Ski Sunne, Festivaler, QX, en handbok som berättar hur man förebygger stress och utbrändhet och en feminist tidning.

 Min grupp examensprojekt valde att förnya makeupföretaget Viva La Divas logga och grafiska profil. Deras logga och hemsida har för länge sedan gått ut datumet och behöver en ny image och större målgrupp. Företaget har både bra och billiga produkter och fått mycket bra recensioner av sina senaste lanseringar ex makeupkitet NUDIE, men är fortfarande osynlig och ser mest barnsligt ut så därför bestämde vi att den behövde fräschas upp.

Jag och min grupp Hanna och Ida började genast skissa upp en plan över hur företaget kunde förnya och locka fler, både yngre och äldre målgrupp att köpa deras produkter. Det var både svårt och tidskrävande att bygga upp en ny design men vårt slit och långa timmar lönade sig och här ser resultatet ut.

 
 
 
Vi ville fokusera på att deras utbud av djärva och varierande nyanser i sin ögonskuggor och nagellack ska locka dom som vill vara kreativa i sin sminkning. Inte bara lägga på vanlig bas makeup utan riktigt flippa ur, vara djärv, modig och skapa din egen stil.
Vi fick mycket beröm för projektet och jag är nöjd att vi lyckades hinna med allting.
Hemsida, Display Monter, Förpackningar, Kampanjen, Affischer, Dokumentation och Presentation. Det är mycket och tog mycket tid men vi hann. :-) Bra jobbat tjejer!
 

 

#1 - lena

Hoppas att du får en fin tid i Stockholm,upptäcka nya saker och träffa vänner. Kram på dig.

#2 - ann-louise

Lycka till i Stockholm! Kram