Veronica Sandahl

The Studio

17:e februari 2015.

 

Nu har det gått en och halv vecka sedan jag kom tillbaka till Stockholm och påbörjat min tredje och sista praktik på The Studio. The Studio är en byrå som sysslar mycket med grafiska profiler och design åt olika kunder. Några av deras största är Vete-katten, Verso och klädföretaget H&M.

 

 

Jag blev så glad när jag fick veta att jag skulle få praktisera där. Tidigare var jag på Vulkan och Berghs förlag och där fick jag arbeta mer med att formge omslag och inlagor till olika böcker och skriva recensioner till olika manusskrift. Mycket textformatering och jag lärde mig mycket, men inte så mycket med det grafiska precis.      Kul att nu få en inblick hur The Studio arbetar och få hjälpa till med deras nuvarande och kommande projekt och Hanna R från min klass kommer också vara med under praktiken och se hur dom arbetar. :-)

Jag har nu skrivit in mig på gymmet SATS igen. Kändes så gött att testa på deras pass under hösten och låta kroppen få röra sig lite. Man sitter tyvärr för mycket framför datorn hela dagarna och jag känner att jag behöver träna upp min hållning och skuldror lite mer.

Jag kan tyvärr inte berätta så mycket vad vi gör på The Studio men jag berätta att under första veckan var det hel del frosseri av tårta och bakelser från Vete-kattens bageri. Mums mums!

 
 

Jag har förresten testat Tösses bageri världskända Wrap-Semla. Den har fått så mycket uppmärksamhet på sista tiden och eftersom jag älskar semlor var jag tvungen att testa den. Den var god men lite för mycket grädde för min smak. Praktiskt att äta den när man går utan att bli kletig. Men det tog en liten stund att få den. Det var en bra lång kö utanför bageriet så det räcker men en wrapp.