Veronica Sandahl

UNO och Galleri 2

 

UNO och Galleri 2

 

13:e Oktober 2012.

 

Trots att man just nu är under pågående jakt efter jobb i antingen Karlstad eller Stockholm, betyder det inte att man inte kan visa upp lite konst medans man väntar.

Den 21:e september hade jag vernissage inne på UNO I Karlstad under deras kulturnatt. Jag hade redan under våren skickat min intresseanmälan att få kunna ställa ut under Karlstad Kulturnatt och jag fick ett JA som svar.

 

Det är ingen liten händelse som pågår under denna kväll!

Mängder med konserter, workshops och utställningar inne i Värmlands museum, Biblioteket och i UNO:s gallerier både för vuxna, ungdomar och barn pågår hela natten och att få vara med är vädligt specielt.

Med ett undantag från en liten utställning inne i deras fönstergalleri för flera år sedan, var det min allra första gång att ställa ut i UNO:s lokal under kulturkvällen. Jag blev väldigt förvånad över det var så stor ström av ungdomar som tittade förbi och berömde mina verk, dessutom fick jag komma upp på deras scen och ta emot blommor och Tack-kort av representanterna för UNO.

 

 

Temat jag hade för min solo uställning var ”In the world of Frankenstein”. 12 Illustrationer av min favorit novell som jag arbetade med under andra terminen på skolan. Alla gjorda i torrpastell, ritpennor och akvarell. Jag är väldigt nöjd med teckningarna och jag skulle väldigt gärna vilja publicera som dem som grafisk novell men jag vet inte hur jag ska gå tillväga!?

Någon som vet?

 

 

 

 

Idag den 13:e oktober var jag med ytterligare en utställning med mina tavlor. Denna var Säffles Höstsalong 2012 där alla med Säffle anknytning fick ställa ut. Gruppuställningen är inne på Galleri 2 och denna gång visade jag upp äldre verk från 2009 som jag gjorde innan jag började skolan. Temat på dem är ”Årstiderna”. Fyra verk som representerade Våren, Sommaren, Hösten och Vintern.

 

Gå dit och ta er en titt!