Veronica Sandahl

Cadgwan & Llanthony

26:e Janurari 2017.

 Jag befinner mig just nu hos min nya värdfamilj här i utkanten av staden Bruton, Somerset.

Jag kan inte fatta vart tiden har tagit vägen?!

För cirka två dagar sedan var jag och familjen W ute på endags utflykt i skogen Cadgwan som ligger södra delen av Wales. Vi gjorde denna utflykt tillsammans med Rachels väninna Georgia och hennes barn. Dels gjorde vi för barnens undervisning men också att göra lite "Geocaching" i området. "Geocaching" menas att man via några ledtrådar försöka hitta små boxar som andra människor har gömt. Antingen i skogen, i staden eller vid stranden. Dom kan vara var som helst och man ska försöka hitta dem via koder och ledtrådar. Om man hittar en box ska man genast skriva ner sitt namn och datum i en liten bok som ofta finns och sedan lämna en souvenir till nästa upphittare i boxen. Ett kul sätt för barnen att leta och undersöka.

 

 

 

 
 
 
 
 

Inne i skogen Cadgwan finns det också några gamla stenruiner från 1700-1800-talet som tillhörde gruv och skogsarbetare som tidigare bodde där. Det finns inte så mycket kvar av dessa hus men dom är perfekta "Geocach" gömställen. Vädret var bra och vi passade även om att äta lite matsäck som bestod av smörgåsar, frukt, varm choklad och lite kakor. Mums! Vi gick bara cirka 2-3 km men det tog 4 timmar innan vi var klara eftersom vi hade småttingar som tog pyttesmå, små steg och vi letade  efter boxarna.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Därefter tog vi en tur till kloster ruinen Llanthony Priory som ligger i en av Wales djupare och isolerade dalar "Vale of Ewyas". En mycket vacker ruin och det första som Rue, en av Rachels pojkar sa högt när han först såg ruinen var  "HOGWARTS"!  Och då började alla barnen springa runt med träpinnar och ropa ut alla möjliga slags trollformler mot varandra. Vilket minne dom hade! Dom kunde alla trollformler som finns från Harry Potter världen utantill.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Det var ett fint avslut av min vistelse i Coleford och hos familjen W. Nu kommer jag under kommande veckorna befinna mig här i Bruton och hjälpa till med både trädsgårds och inomhus arbete hos min nya värdfamilj. Landskapet här är mycket grönare och plattare och från det lilla jag har sett känns Bruton mer idylliskt och finare än Coleford. Det var inte så långt att åka från Gloucester till Bruton, tog endast två och halv timme men jag kan lova er att jag var rätt nervös under färden. Man kan aldrig vara säker förrän man träffar familjen man ska bo hos face to face för att verkligen veta och känna att man har kommit till rätt plats.

 

Och jag har kommit rätt!

#1 - Anonym

Lycka till o ha det bra!!!
/mamma

#2 - lena

Så bra att du kände så med en gång, den första känslan brukar vara den rätta. Ha det så bra, ser fram emot nya äventyr. Kram.