Veronica Sandahl

Staden Cardiff
 
22:e Januari 2017.

Om några dagar kommer jag bege mig till en ny familj som bor nära staden Bruton i Somerset. Jag känner att två och halv vecka hos familjen H räcker för mig. Inget fel på familjen och vi har varit på utflykter men jag känner att jag vill dra mig vidare och se mer av England. Jag vill försöka hitta ett jobb i de mer större städerna än Coleford. Coleford är alltför liten och småtrist och jag vill vara i närheten av större och roligare aktiviteter. Jag har under helgen varit både hus och kattvakt medans familjen varit borta till London. Passat på att koncentrera mig att uppdatera mitt CV och personliga brev samt ta en långpromenad runt Coleford. Vädret då var soligt men lite frostigt och naturen utanför Coleford mycket vacker.

 

 
 

 

 
 
 

Oj, jag glömde nämna att i måndags tog jag tåget till Wales huvudstad Cardiff. Cardiff hade mycket att erbjuda när det gäller butiker och caféer, men främst deras slott och stora park. Jag gick inte in till slottet, inträdesbiljetten var för dyr men jag tog mig en tur runt parken som var jättefin och stor.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

#1 - lena

Lycka till med att hitta ett arbete, du har ju provat på en del nya saker. Hoppas att nästa familj också är bra. kram på dig.