Veronica Sandahl

Gott Nytt År På Er!

 

Påminn mig nästa år att inte åka utanför Värmlands gränser för att antingen fira hos släkt eller kompisar eller kanske jobba på Nyårsafton. För jag har insett att det betyder otur för mig.

 

Jag skulle egentligen nu ikväll på Nyårsafton hjälpa till att servera och hälla upp vit eller rött vin till gäster under en Bröllopsmiddag nere på Gerlesborgskolan. Brudparet är inte mindre än kockarna i restaurangen Henrik och Ida, de skulle både viga sig och äta bröllopsmiddag i den stora salen. Tycker att det är jätteroligt att de gifter sig och jag verkligen hade sett fram emot det att få hjälpa till med serveringen. Detta är de första jobb jag har haft efter campingen i somras, även om det rörde sig bara en dag+kväll pass kändes det så gött att få göra något och få tjäna lite pengar, dessutom är det ett Nyårsbröllop.

 Och gissa vad som hände dagen efter, alltså idag på nyårsafton; Jag fick kräksjukan!

Jag var hur pigg och frisk som helst igår när jag kom till skolan, kände inte så mycket på morgonen och sedan BOOOM, jag kunde inte lämna toaletten hela dagen. Det räckte att jag bara drack ett glas vatten och fem minuter senare fick jag rusa till toan.

Ni anar inte hur både ledsen och arg jag var! Jag trodde först inte att jag hade fått det, jag trodde att de var mensvärk men insåg snart att så var det inte. Jag fick ringa till mamma och grät som bara den på mobilen över min hemska situation, mamma blev ledsen hon också och Arne var rena Ängeln att ställa upp å ta bilen och åka raka vägen ner till Gerlesborg för att hämta mig, även om de hade mycket att göra med sin nyårsfest ikväll.

Jag mådde pyton förut, tänkte under hela bilfärden (två timmar resa.) på ett stort glas med kallt vatten med is i. Jag var så törstigt men jag kunde inte dricka något pga. jag skulle då må illa under färden.

Efter en varm dusch, på med pyjamasen, ett glas Ramlösa, Apelsin,  Alvedon och ner i sängen känner jag mig lite bättre nu.

Och detta var inte första gången att jag fick magsjukan under Nyårsafton. Nyårsafton 2010-2011 besökte jag kusinen Andreas och Johanna i Stockholm för att fira Nyår där. När jag väl kom ditt, drabbades jag av magsjukan.  Inte lika allvarlig som nu och jag visst vem som smittade mig! Tack syrran! :P

 

Hoppas att de inte är ett dårligt omen för mig inför de kommande 2013.

Gott Nytt år på er!

 

#1 - lena

om du visste vad vi tyckte synd om dig, kram på dig.