Veronica Sandahl

Sista dagarna i Gerlesborg

 16-17:e Maj 2012.



Dessa två dagar var mina allra sista dagar på Gerlesborgskolan. Nu är jag nyexaminerad och klar
med studierna! Jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen?! Det gått ibland för fort!


Ni anar inte hur tacksam jag är mot mig själv att jag lägger tid och möda att blogga om mina vardagshändelser, alla föreläsningar jag har gått, konserter som jag har lyssnat, klassresorna man har åkt på och vad jag gjort under fritiden.
Man tror att man kommer att minnas exakt tid, datum och vad man gjorde bara från huvudet, men de gör man inte! Med tiden suddas de tydliga bilderna bort och till slut minns man bara vagt vad man gjorde under skoltiden.



Temat för avslutningsfesten var ”Masker”! Alla skulle klä ut sig och ha på sig en egen hemmagjord eller köpt maskeradmask! Med tanken på min fina gröna mask som jag köpte på klassresan till Venedig, tog jag tillfälligheten i akt att bära den under kvällen. Malin och Madde hade också på sig sina fina Venedigmasker och vi alla var snyggt uppklädda till denna avslutningskväll.



















Med blandning av vegetarisk buffé och korv grillning utanför skolan, en hyrd DJ som spelade väldigt bra musik, allsång av låten ”Lasse Liten” inne i samlingshallen och Kinesiskt lykt-tändning ute vid bryggan blev kvällen väldigt lyckad!





Nästa dag var, vid tolvtiden på förmiddan (Lite tid att ha lite sovmorgon efter en lång natt.) var det sång (Den blomstertiden nu kommer), stipendieutdelning, smörgåstårta och många Hejdå kramar från lärare och elever. Vädret hållde sig med solsken och värme under hela avslutningen, tills senare under eftermiddagen direkt när alla skildes åt, ändrades vädret drastiskt och det började åska och störtskura hårt!


Några av mina kompisar kommer jag se igen under sommaren, men tyvärr nästan alla kommer jag endast träffa via facebook och kanske en eller annan konstutställning.  Jag kommer sakna er riktigt mycket!








Tack för denna tid! Tack att jag fick äran att spendera dessa två år i Gerlesborg! Jag kom tyvärr inte in i någon Konstskola men det betyder inte att jag inte ska sluta med konsten!




Vänta ni bara! Ni kommer snart se mig igen!
#1 - lena

Snart börjar nya äventyr, vem vet var du hamnar? Kanske Göteborg eller Stockholm för jobb. Lycka till. Vi ses till veckan.

#2 - lena

Du måste fortsätta att skriva! Det är kul att läsa.

Kram på dig.