Veronica Sandahl

Panduro och Praktik
 
 
19:e Juni 2014.

 

Då är skolan slut och man har nu sommarlov! Fast egentligen inte sommarlov, jag kommer jobba på Selma Hotel som städtant under juni och juli månad för att  tjäna ihop lite pengar så jag har råd att bo i Stockholm under hösten.

Jag ska ha praktik där! Mellan 11:e augusti-10:e oktober kommer jag praktisera hos två olika företag. Först på Vulkanmedia förlag som arbetar att trycka upp böcker och manus, den andra heter Bergs förlag och arbetar mycket med ungdoms litteratur. Ni kan inte ana hur glad jag är att jag ska vara hos dem. Det har inte varit lätt att hitta bra platser. Det är stenhård konkurens inom reklam, design och kultur branschen och det är många som söker praktik hos dessa företag, byråer och förlag.

 

Nu gäller det bara att hitta ett bra boende i Sthlm. En billigt lägenhet eller rum i ett tryggt och lugnt område för ett billigt pris, max 4000:- och med bra buss och tunnelbaneförbindelser. Har lagt upp en annons på blocket men det gäller att vara försiktig så man inte blir lurad.

 

Den 12:e Juni hade vi förresten redovisning av våra Panduro uppgifter. Jag, Linnea och Alexandra hann göra färdigt dokumentationen och presentationen av vårt förslag av Panduro och den blev väldigt bra. Skönt att det är över och vi fick fram en bra design av den. Allas förslag och idéer var bra och just nu har vi en utställning av den inne i vår hall i skolan. Den första bilden härnedanför är min å gängets kartonger och kasse. Dom andra är från dom andra grupperna.

 

 
 

 

Bra jobbat hörrni!