Veronica Sandahl

Min sommar i Lysekil

11:e augusti 2015.

 Ber om ursäkt att jag inte har bloggat så mycket under sommaren men jag har vart upptagen med att njuta av att bo nere på Västkusten, i Lysekil och jobba på Siviks Camping som receptionist. 

Det var inte lätt att hitta ett jobb i våras, det krävs blod, svett och tålamod tills man får en napp och jag fick ett riktigt Haj-napp när Siviks Camping ringde.

 

 

Vi hade först kontakt i mitten av Maj efter jag hade skickat ett CV till dem och Gunilla och Glenn, cheferna på campingen, erbjöd mig jobb som receptionist över sommaren och jag tackade ja direkt och fick också ett ordnat boende i ett av deras stugor under den perioden. Älskade den stugan! Var både fräsch och luftig och jag hade en porlande bäck utanför fönstret som var ganska skönt att lyssna på när man skulle sova.

 

Tillsammans med mina arbetskamrater Inger och Rebecca tog vi hand om telefonsamtal, bokningar och gästernas in och utcheckningar, frågor, klagomål och önskemål. Det var ibland tufft arbete, framför allt under högsäsongen då gäster både ville checka In/UT samtidigt vid tolv tiden, så det gällde att hålla huvudet kallt.

Förutom receptionen hade vi också hand om facebook sidan, skriva vad som hände på campingen, lägga in foton och om kommande aktiviteter.

 
 

Förutom regn och blåst under cirka 75% av Juli månad hände det ändå ganska mycket på campingen. Hopptorn, Trollkarlar, Musikanter och nere i Lysekil kunde man avnjuta av gratis festivaler och konserter, segel-tävlingen som Woman`s Match och minigolf.

 
 
 
 
 

 

 
 

Jag deltog i Lysekils omtyckta Mussellopp. Musselloppet anordnas varje år och är känd som den vackraste löparloppet. Man springer genom hela Lysekils centrum och nära kustremsan och man kan välja att delta antingen 5 km eller 10 km loppet. Jag deltog i 5 km loppet och lyckades klara av den på 27 min och 28 sekunder. Och som det hade kommit som beställning så hade vi perfekt, solig dag att springa banan i och sedan kunde man besöka lilla Mussell-festivalen i parken och provsmaka ångande musslor och go mussell-soppa.

 

 

Tjejerna i affären, Lina, Malin och Alexandra var hur goa som helst och det hände att vi fick många gäster som berömde oss för vår goda service och campingens renlighet och lugn. Vi hade såklart ibland lite för högljudda gäster men det var mest under midsommarn.

 

Sedan att ta en promenad runt naturreservatet Stångehuvud.  Älskar den platsen! Man kan riktigt ligga där, bara ta de lugnt och njuta av utsikten vid uddens kant.

 

Nu är jag hemma igen i Säffle och jag ska försöka hitta ett nytt jobb. Suck,önskar att jag kunde fått vara i Lysekil nere lite längre.

Även om jag var där en kort tid kändes det längre eftersom det hände så mycket grejer och man aldrig hade tråkigt. Lysekil är en underbar stad och jag är så glad att fick chansen träffa så många roliga och goa människor och få jobba i receptionen som kunde ibland vara hektiskt, stressigt men kul. :-) 

 

 
 
 
#1 - Ulla

Jag förstår att du har gillat detta jobb, verkligen! Lycka till nu i framtiden, det ordnar sej vettu, alltid! Kram💕👍

#2 - lena

Fina bilder! Lycka till i framtiden, kram