Veronica Sandahl

Cirkeln och Italiensk afton

25:e februari 2015.

 Tänk att det har nu gått två och halv vecka sedan jag kom hit till Sthlm och började på The Studio. Det är ibland mycket att göra på företaget; fotografering ute på stan, bildredigering, hämta tyg och pappers prover, skapa små bildpresentationer och vara med på mötena. Från kl 9-17:30 är jag på företaget så man hinner inte direkt gå ut på stan och shoppa lite, men jag hinner med att gå på Sats passen så jag får lite motion och styrka. Känner att jag behöver träna skuldrorna lite mer, hukar ibland för mycket när jag sitter framför datorn hela dagarna.

Förra veckan var jag Hanna och systrarna Julia och Ella J på bio och såg Cirkeln. Det är en svensk fantasy film som handlar om sex tjejer som plötsligt upptäckter att de är häxor och besitter magiska krafter. Filmen var väldigt bra och jag har god lust att börja läsa böckerna. Får ta en titt på statsbiblioteket eller i bokhandeln. Ganska skönt att se en svensk film som inte är en thriller eller polis drama. Det har vi redan för mycket av.

 
 
 

Om jag inte har nämnt det tidigare brukar vi ha ibland lite fika på The Studio,och nu i fredags hade vi en liten Italiensk afton med kex, oliver och lite vin för att säga adjö till Mia som  avslutade sin sista praktikvecka hos oss. Lite synd att hon skulle sluta nu, hon var väldigt roligt att prata med men lycka till med examenarbetet! :-)

 
 
 
 
 
 

 Under helgen tog jag lite lugnt. Hälsade på Andreas och Johanna och deras småttingar Ellliot och Luna. Vi tog oss en tur till Sickla Galleria och åt hamburgare på Texas Long Horn och en liten sväng runt gallerian. Vi köpte mest lite födelsedagspresenter åt en viss liten tös som kommer fylla ett år om cirka en månad. ;)