Veronica Sandahl

Dagsutflykt på M/S Rosella

29:e Mars 2015.

 Jag bara måste berätta och visa lite bilder från vår lilla dagsutflykt som jag, Ulla och Nina och deras kompisar gjorde igår på Viking Line Rosella. 

Ulla och Nina tycker mycket om att åka på dagskryssningar och shoppa och jag blev inbjuden att hänga med dem på en liten tur. Jag hade tidigare åkt med Viking Line förut, till och från Danmark när jag var liten och en gång till Åland men aldrig på en dagsutflykt.

Båten M/S Rosella som vi åkte är en liten kryssningsfartyg som går från Kapellskär till Mariehamn i Åland och tillbaka. Dom erbjuder inte bara Tax-free varor utan också god buffé och levande orkester att dansa bugg och foxtrott till. Båten är lite mindre än dom andra Line båtarna men hade flera plan med butiker, restauranger, dansgolv och spelhallar.

 

 
 
 

 Det tog cirka en timme att komma till Kapellskär från Sthlm T-central, men när vi väl klev in i båten åkte den genast iväg. Efter vi klev in i båten gick vi direkt till Tax-free shoppen och handlade. Butiken hade mycket bra utbud både med smink, godis och sprit och jag såg folk som köpte nästan tonvis med öl och vin pga. av det var så billigt. Dom hade också en Outlet butik som erbjöd jättefina märkes kläder och skor för nästan halva priset. Efter stor handlandet, satte vi ner vid ett bord, köpte lite att dricka och lyssnade orkestern spela och se på när folk dansade lite buggs och foxtrott. Jag hann med att dansa två låtar och sedan var det lite spel på de enarmade banditerna och sedan iväg till buffen.

 
 
 
 
 

Jag tror att jag inte ätit så gott i hela mitt liv (Förutom mammas och mormors mat förstås.) Rosellas restaurang erbjöd allt från himmel till jord av olika kall,varmrätter, sallader, fiskrätter, såser, ostar och efterrätter, ALLT! Och allting smakade så gott och det var även vin/ öl/läsk inkluderad i maten. (Kan förstå dom som bara åker för maten skull) och jag blev alldeles proppmätt!

 
 
 
 
 

 Dagen var ganska molnigt på land men när vi väl var ute till havs kom solen fram och vi hade en underbar solnedgång och klart och stilla hav. Vi klev aldrig av i Mariehamn utan vi åkte direkt tillbaka hem och var framme i Kapellskär igen vid cirka nio tiden på kvällen. 

 
 
 
 

För bussen tur & retur, kryssningen, orkestern och maten betalade jag allt som allt endast 229:- Det är ingenting och vi alla hade det jätteroligt och jag fyndade lite gott mousserat vin, läppglans, foundation-kräm och  ett par fina Vår skor i Taxfree och  Outlet butiken för en spottstyver. '

Detta får man snart göra igen! :-)

 
 

 

#1 - lena

Så trevligt det låt, en bra idè. Ha det bra, vi ses.