Veronica Sandahl

13/11-15

18:e november 2015.

 

Ingen har kunnat vara blind eller döv över vad man hör och läser på nyheterna över vad som pågår i Europa just nu. När jag vaknade på fredag morgon och slog på tv var jag inte beredd på vad som hade hänt i Paris. Åtta terrorattacker och över hundra döda och skadade. Rädslan, paniken och all denna sorg.

Stackars människor som var där när det hände och deras familjer som nu står utan sin son, dotter, syster och bror. :-(

 Jag har följt nyheterna konstant under dom senaste dagarna och man undrar över om vi kommer drabba en terrorattack här i Sverige snart? Jag var lite nervös när jag åkte ner till Göteborg i helgas, man kunde inte veta om det kanske skulle hända något vid centralen. Och nu ska jag upp till Stockholm imorgon för ytterligare intervju, medan Säpo söker nu en misstänkt terrorist som är på flykt i Sverige. Man undrar om storstäderna är nu så säker plats att vistas i? Hela poliskåren kommer nog vaka över Stockholm och framför allt T-centralen som en hök men jag ändå lite nervös. Men vi måste fortsätta leva som vanligt, kan inte låta hoten från IS påverka oss.

 

 Jag hoppas att kriget tar slut snart och Europa kommer besegra IS snart. Väldigt snart.

mi

    

#1 - Jucivaldo Tavares

Hej Veronica 1000 tack och jag gillar dina kommentarer och lycka till med konstframtiden