Veronica Sandahl

Spökslottet

21:e december 2016



Mitt första intryck av gården L var att jag har kommit till ett SLOTT. Ett spökslott, sagoslott. Ett slott man har endast sett i böcker, filmer och foton, en värld där man kan förvänta sig spöken, gastar, tomtar och troll dyka upp här. Såklart har vi herrgårdar och slott hemma Sverige, men aldrig har jag besökt och bo här och hjälpa till. Spökslottet tillhör familjen Chadwick. Skulptören Lynn Chadwick köpte gården under 1950-talet, tack vare ett stort internationel konstnärspris och familjen har byggt en park som de visar upp Lynns skulpturer i. Det är en mycket vacker park och jag hjälper till att ta hand om trädgårdsarbetet och lite hushållsarbete. Och pricken över i:ett har dom världens goaste husdjur. 


#1 - lena

så spännande det skulle vara att få gå omkring i detta ståtliga slott. Tänk dig vinden eller källaren. Det kanske finns lönndörrar och underjordiska gångar. Försök att ta reda på så mycket historia om platsen som möjligt. Vilka som har bott där, vad har hänt där oj så kul. För tänk dig detta när det var nybyggt!!! lite avundsjuk är jag allt på dig. kram på dig.