Veronica Sandahl

Afterfjäll i Grövelsjön
17:e Mars 2018.

Jag vet att jag borde uppdatera mer vad jag gör här i Grövelsjön men det är ibland inte då mycket berätta när man jobbar hela dagarna både i städet och i restaurangen. Hittills har allting gått bra! Framför allt i restaurangen då min tidigare erfarenhet av servering inte var mycket att lägga på CV:et men tack vare ett underbart team som stöter, uppmuntrar och hjälps åt trivs jag jättebra! 



Såklart har vi lite fritid efter jobbet men då blir det mest filmkväll, schlagerkväll, bastukväll eller längdskidsåkning.



Men i förrgår hade vi ett farvälparty för en kamrat som heter Jonas och då passade vi på att fixa lite snacks, vin och öl och hade en trivsam stund i restaurangen. 




Jag är glad att jag inte är på någon konstant festställe som Idre fjäll utan en mer genuin vildmarks och fjällglädje där vi har ett fantastiskt landskap men ren, pudervitt snö och mycket, mycket skarp solljus.