Veronica Sandahl

Kall Vernissage
10: Maj 2018

Mellan 1-6 Maj-18 hade jag en liten utställning inne i ett av Silvenska Villans större lokaler i Säffle. Det var soloutställning som visade urval av mina bästa verk som jag har gjort under dom senaste 10 åren. 
Det var alltifrån oljemålningar, akryl och akvareller och jag blev mycket nöjd med upphänget tack vare min familjs hjälp som gav mig en extra hand dagen innan vernissaget. Det tar tid att planera en utställning. Först att hinna med att göra nya tavlor till försäljning, skriva information om utställningen till besökare samt att göra reklam via sociala medierna. 
Resultatet blev en mycket fin utställning av mina allra bästa verk. Framförallt mina tyska husmålningar som verkligen satt fint ihop.

Säffle tidningen kom och interjuvade mig och artikeln kom senare med i en hel sida i torsdags tidningen. Både vänner och familj kom till vernissage dagen samt den visades upp under husets lördags café. 

Men tyvärr kändes vernissage dagen lite som en...besvikelse. Det kom inte så många besökare jag hade förväntat mig. Tråkigt! 
Kanske var det kalla och regniga vädret vi hade som ingen orkade att gå ut eller så är det typiska Säffle andan. Om det inte handlar om sport eller något brott så kan det vara. 

Är det här ett typiskt småstads fenomen tro?! 

Mycket synd!

Lokalen är fin och hela huset och området också men ingen verkar vara intresserad av konst och kultur i Säffle numera. Inget att ägna tid eller energi åt. :(  Nu vet jag det!