Veronica Sandahl

Bokmässan 2018
1:e Oktober 2018
 
I helgas var det årliga bokmässan i Göteborg! Jag var där tillsammans med Rebecca och plöjde igenom vad bokmässan hade att erbjuda alltifrån fantasy, serier, historia, thrillers, fakta och barn litteratur.
Trångt, hett och ibland nästan brist på luft men det var värt och man fick chansen att se några mycket bekanta ansikten som man bara har sett på TV.
 
 
 

Främst blev jag förtjust att se Sven Nordqvist och Magnus Uggla i egen hög person!
 
Jag älskar Pettson och Findus serien! Läste om och om igen när jag var liten och när man såg Uggla signera sin bok kom låten "Kung i baren" upp i huvudet. Hur gammal är Magnus Uggla egentligen? Hans krulliga hår verkar aldrig förändras men när man såg honom på nära håll tänkte jag: Oj! Han är en riktigt gammal gubbe nu! Är hans hår egentligen en peruk?  :P