Veronica Sandahl

Karlstad Kulturnatt 2018
 
22:e september 2018.
 

Igår var det Karlstad årliga kulturnatt.

Jag har tidigare deltagit i kulturnatten men då inne på UNO:s lokaler under år 2012 och 2014.

Deras fönster galleri är suverän att ställa ut om man vill synas tydligt men tänk vart tiden går fort! Under dom tidigare evenemangen bestod min stil mest inom fantasy och mörker. Jag visade fram illustrationer från min favorit bok Frankenstein och digitala målningar som jag hade skapat via programmet Artrage Pro 3. Denna gång visade jag fram en helt annorlunda tema. Illustrationer av stadslandskap, natur och arkitektur. Så annorlunda från mina tidigare verk och så mycket bättre! Jag visade upp dem statsbibliotekets glasmontrar och jag kunde inte få bättre plats eftersom montrarna ligger precis vid ingången till biblioteket, vilket resulterade att ingen kunde missa min utställning.   

 

Utställningen kommer vara uppe fram till 8:e oktober så pass på och besök den!