Veronica Sandahl

Zombie-girls attacks

12:e Oktober 2011.

Under veckan har vi haft konstnären Trinidad Carrillo som gästlärare och vad uppgiften har varit var under temat ”Sciencefiction”, då med kameran som hjälpmedel.




Först var jag lite kluven vad jag skulle göra. Jag är någorlunda bevandrad inom denna genre; ex har jag sett alla Star Wars filmer, Sett Dune, Barbarella, Alien, Terminator, Världarnas krig och Futurama serien. Men det var ett väldigt bra tag sen jag såg eller läst en sciencefiction film/bok, så hade jag först brist på inspiration och ideer.

Men i mitten av veckan kom jag på en lysande ide att köra med...Zombies!


 Zombies kanske ligger mera inom skräck än sciencefiction och Halloween har redan varit, men det spelar nog ingen roll. Jag ville göra en motsatt version av de gamla filmpostrar från 30-40 talet som nästan alla föreställer en skräckslagen ”damsel in distress”  i armarna eller(snarare klorna) på ett monster, gorilla eller insekt.

Angelica, Malin och Magdalena ställde gärna upp som Zombie-girls och Tim fick äran att vara offret. Jag själv tog hand om deras makeup, hår och sedan hur dom skulle agera framför kameran. Först tog vi några bilder inomhus (vi var på prästgården) uppe på vinden, sedan vid trappan och de sista bilderna togs ute på gräsmattan.

Det var kallt och kamerna krånglande ibland men vi hade väldigt väldigt roligt när vi tog korten!

Resultatet kan ni ser här: