Veronica Sandahl

ÖPPET HUS på Broby Grafiska

 

23:e November 2013.

 

Idag hade vi ÖPPET HUS på Broby Grafiska och eftersom julen närmar sig med storsteg hade alla klasser julpyssel inne i våra salar.

 

Vår klass hade som pyssel att rita och måla Pop-up Jul-kort och det blev en hel del.

 

 
 
 

 

 

 

Men jag hann med bara göra ett kort för jag hade anmält mig som guide under dagen. Jag tog hand om gästerna som kom och visade dem hur skolan såg ut, vilka lokaler vi har och vad för slags program (YH och Gymnasium.) och kurser det finns.

 

 

Det kom rätt mycket folk men guidningen gick bra och jag hann sedan vara med att pyssla och rita.                     

Vid halv två tiden var det samling nere i Iderum och då lyssnade vi på en föreläsning av Bea Szenfled, en internationell designer som har gjort väldigt originella  kläder (Eller kanske konstverk?), helt gjorda i papper och i mycket konstnärlig och avantgardiskt stil. Dessa plagg kan man absolut inte ha som vardagsplagg eller ens på fest, men WOW! Vilken teknik, vilken fantasi! (Och jag som kan bara göra Påskbrev och  Servettrosor :P )

 

 

 

 

 

 

 

 

Och under ÖPPET HUS hade vi strålande väder! Frosten har nu kommit för att stanna i Sunne och när solen höll på att gå ner på eftermiddan, var det alldeles skimrande underbart ute!

 

 

 
 
 
#1 - lena

Nej, det var inga kläder att ha på buggen, men fantasin var det inget fel på. Fina vinterbilder.Ha det bra, vi ses.